Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer til virksomhed i Norge

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, det prøver jeg lige at finde ud af hvordan man gør. er ny herinde.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:24

Beklager Claus, men kan ikke finde ud af hvordan jeg afgiver point, har du lyst til at guide mig?

Mvh Samuel

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 04:28

Kig under hver persons navn, der er 5 hivde stjerner. Kom musen derop, så bliver de gule. Klik på det antal stjerne som du synes indslaget skal have.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 11. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:46

Hej

jeg skal til at levere produkter til cykelforretninger i Norge. Da norge ikke er med i eu, skal de så have produktet tilsendt med moms eller uden? jeg ku ikke lige finde ud af det inde på dit link omkring toldregler i norge.

mvh.

Maiken

Teamkaza

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 01:10

Det skal være uden moms.

Husk at toldregler og momsregler ikke er det samme. Stick out tongue De kan nemt komme til at betale told af det i Norge

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 15:05

Cykelmygmaiken:

jeg skal til at levere produkter til cykelforretninger i Norge. Da norge ikke er med i eu, skal de så have produktet tilsendt med moms eller uden? jeg ku ikke lige finde ud af det inde på dit link omkring toldregler i norge.

Du bør da starte en ny tråd frem for at kapre en igangværende debat.  Det er jo svaret på om der skal opkræves moms eller ej! 

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:41

Hej igen.

Dette er svært enkelt. Norge er ikke med i eu som du siger og du skal betale inngående og utgående moms her som i andre land. Det er fordi det er sluittkunden i salgaslandet som skal betale momsen inn til staten til slutt. Altså skal der kreves inn moms når produkterne kommer til norge fra den butik i norge der importerer dem fra deg. Du skal altså selge produkterne uden moms til butiken som på sin side betaler ind moms til staten og modregner dette på sedvanlig måde i forhold til salg. Jeg har selv importered en del fra udlandet fra land der er med i eu. england,polen,m.m. og vi betaler alltid moms ind og ingenting i landet der det kommer fra såfremt all eksport dokumentasjon er rigtig.

Tilmeldt 11. Nov 12
Skrevet kl. 16:30

ok så det er det samme uanset om landet ermed i eu eller ej?

det var bare dety vi var i tvivl om...

mvh. Maiken

Tilmeldt 11. Nov 12
Skrevet kl. 16:32

ok tak så det er forskellen på eu og ikke eu.

mvh. Maiken

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23

Hej

Jeg har boet i Norge i 3 år og fik ofte importeret vare fra andre lande både indenfor og udenfor EU.

Det kommer helt an på hvilke vare det er, kemikalier, medicin eller noget andet. Der er mange

regler i Norge. Jeg havde f.eks. problemer med protein pulver. Så spørg dem der oppe, eller find

toldvæsenet via google i Norge der er også meget information.

mvh og held og lykke

Thomas

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)