Hej Nu har jeg gået rundt med en tanke om at lave en hjemmeside, hvor jeg finder videoer som jeg kan lægge på. Nu kan jeg se at der er mange muligheder, der er gratis hjemmesider samt "professionelle" hjemmesider. Nu har jeg aldrig før bevæget mig ind i hjemmesider på nettet og alt det andet der følger med. så jeg søger at få svar på hvad der kan gavne mig bedst. Er der nogen som har tid og lyst til at give en lille forklaring på det grundlæggende omkring en hjemmeside? Bare rolig jeg har prøvet at finde rundt på nettet men jeg synes ikke at jeg kan få det til at hænge sammen. Her er nogle hjemmesider som jeg gerne vil have min til at køre som: www.wazzo.dk og www.retardo.dk - nu er det ikke fordi at jeg vil kopiere dem, men synes at det er nogle fede sider. Hvilke muligheder er der, hvilke priser, teknik osv hvis jeg vil have siden som dem. og hvem kan gøre det? I forbindelse med hjemmesiden vil jeg gerne have facebook koblet til. evt. at man SKAL like videoen for at se den osv. Så er spørgsmålet hvordan man kan gøre dette. Så er der oså et spørgsmål om videoer, er der noget bestemt man skal gøre for at få videoen på ens hjemmeside og hvordan gøres dette? fx hvis jeg finder en video på youtube eller et andet site hvor videoen er offentlig tilgængelig. Jeg vil til sidst gerne have annoncer på hjemmesiden - det er måske noget med adsense affiliate osv, det er heller ikke noget jeg ved frygtelig meget omkring. Det var mange ting, men jeg håber at der er nogle der har tid til at hjælpe mig med min lille "drøm" :) |
Hej Xpx.
Med henblik på youtube, der vil jeg da stærkt anbefale dig at oprette din egen youtube channel. På den måde har millioner af mennesker adgang til de video du gerne vil vise. Derudover har alle youtube videoer en embed kode, som du skal bruge, hvis du gerne vil have videoen vist på din hjemmeside. Som f.eks. her http://www.silkeborgcamping.dk/pages/webside.asp?articleGuid=163320
Derudover mener jeg også at din youtube channel og facebook konto,kan samarbejde sammen.