Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad og hvordan kan jeg få lavet en hjemmeside til videoer? Formålet er indtjening.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg gået rundt med en tanke om at lave en hjemmeside, hvor jeg finder videoer som jeg kan lægge på. 

Nu kan jeg se at der er mange muligheder, der er gratis hjemmesider samt "professionelle" hjemmesider. Nu har jeg aldrig før bevæget mig ind i hjemmesider på nettet og alt det andet der følger med. så jeg søger at få svar på hvad der kan gavne mig bedst. 

Er der nogen som har tid og lyst til at give en lille forklaring på det grundlæggende omkring en hjemmeside? Bare rolig jeg har prøvet at finde rundt på nettet men jeg synes ikke at jeg kan få det til at hænge sammen. Her er nogle hjemmesider som jeg gerne vil have min til at køre som: www.wazzo.dk og www.retardo.dk - nu er det ikke fordi at jeg vil kopiere dem, men synes at det er nogle fede sider. Hvilke muligheder er der, hvilke priser, teknik osv hvis jeg vil have siden som dem. og hvem kan gøre det?

I forbindelse med hjemmesiden vil jeg gerne have facebook koblet til. evt. at man SKAL like videoen for at se den osv. Så er spørgsmålet hvordan man kan gøre dette. Så er der oså et spørgsmål om videoer, er der noget bestemt man skal gøre for at få videoen på ens hjemmeside og hvordan gøres dette? fx hvis jeg finder en video på youtube eller et andet site hvor videoen er offentlig tilgængelig.  Jeg vil til sidst gerne have annoncer på hjemmesiden - det er måske noget med adsense affiliate osv, det er heller ikke noget jeg ved frygtelig meget omkring. 

Det var mange ting, men jeg håber at der er nogle der har tid til at hjælpe mig med min lille "drøm" :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52

Hej Xpx. 

Med henblik på youtube, der vil jeg da stærkt anbefale dig at oprette din egen youtube channel. På den måde har millioner af mennesker adgang til de video du gerne vil vise. Derudover har alle youtube videoer en embed kode, som du skal bruge, hvis du gerne vil have videoen vist på din hjemmeside. Som f.eks. her http://www.silkeborgcamping.dk/pages/webside.asp?articleGuid=163320 

Derudover mener jeg også at din youtube channel og facebook konto,kan samarbejde sammen. 

Tilmeldt 2. Oct 12
Skrevet kl. 19:59

Hej Mads, mange tak for dit svar.

Nu er jeg ikke interesseret i en personlig youtube channel hvor jeg kan poste videoer, men derimod en hjemmeside som kan samle allerede eksisterende videoer. 

Med hensyn til facebook er det ikke til min profil men til min hjemmeside, hvor folk kan kommentere og debattere på videoerne.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:51

Kan wordpress gøre dette, eller skal hjemmesiden laves fra bunden?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 12:00

repsol:
Kan wordpress gøre dette, eller skal hjemmesiden laves fra bunden?

Hvis du tænker på embed af videoer fra youtube, så kan WordPress sagtens klare det :)

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 20:11

Kan anbefale dig at bruge WordPress :)

Der findes rigtig mange flotte temaer til videosider. Se bl.a. her: 1 & 2.
Nogen af dem er gratis, og andre koster mellem 200 - 300 kr.

Har du et domænenavn - ellers har jeg skrevet en artikel om hvordan du kan få et domænenavn og webhotel for 9 kr.
Derudover tilbyder jeg gratis WordPress opsætning/installation, så vil godt gøre processen for dig, hvis du var interesseret? 

Adsense, Facebook "Like video" og Youtube video er meget nemme at implementere. 

Og hvis du så ønsker hjælp til hvordan du bruger WordPress, er jeg meget billig :)

Håber du kan bruge det til noget. 

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 20:24

Som de andre siger, kan du sagtens bruge Wordpress, der findes færdige templates så det tager 5 min at sætte op.. Dog vil jeg fraråde dig, det med at man SKAL like en video, for at se den.. Det gider folk ikke, slet ikke undertegnet, Kunne aldrig finde på at se 4-5 videoer hvis jeg skulle like dem alle.  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

Sjovt du nævner min tidligere side, Wazzo.dk (solgte den).

Jeg tjente selv rimelig gode penge (+20.000) i sommers på min video side, men jeg tror nu mere det var rent held end en god side. Jeg havde på dette tidspunkt ekstremt mange facebook sider, så jeg delte videoerne på siderne, og så kom der mange besøgende.

Jeg valgte hurtigt at sælge siden igen, fordi at jeg vidste det kun var midlertidligt jeg kunne tjene så gode penge på video siden - jeg var heldig.

Jeg var desuden ekstremt aggressiv mht. at tjene penge på siden, da folk både skulle se en reklame-video, og dele videoen, inden de fik lov til at se den video som de ville se (se Wazzo.dk). Det gjorde sådan at de besøgende ALDRIG kom igen, og den gennemsnitlige besøgstid lagde på 30-50 sekunder.

Vil klart anbefale dig at oprette din side i Wordpress (WooThemes har et fint design til det), hvis du ikke har nogen kendskab til programmering, og lignende. Lad vær med at gøre sådan at folk skal se en reklame-video, eller like/dele siden inden de må se videoen - det er ikke vejen frem. Placer nogle neutrale like knapper under videoen, så folk frivilligt kan lige og dele.

Held og lykke med det!

Mvh,
Casper Jensen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Du kan selvfølgelig også sende en privat besked - så vil jeg gerne hjælpe dig med spørgsmål, og evt. hjælpe dig igang (bedst muligt).

Go' aften!

Tilmeldt 2. Oct 12
Skrevet kl. 00:52

Efter de gode indput, har jeg droppet ideen om at folk SKAL like for at se en video. 

Var Wazzo bygget op omkring Wordpress også Casper? 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)