|
Kære Aminoer Jeg er en studerende, som i starten af året lukkede min enkeltmandsvirksomhed, da der ikke længere var aktivitet i den. For nylig fandt jeg ud af at jeg hele året har betalt fuld skat af min SU (min eneste indtægt), fordi jeg i min forskudsopgørelse havde glemt at rette overskuddet af min virksomhed til 0 kr. Jeg har hverken haft indtægter eller udgifter i min enkeltmandsvirksomhed i 2012. Mit problem er nu at jeg har en masse personfradrag som jeg ikke har fået udnyttet og så vidt jeg ved er det spildt hvis man ikke udnytter det. Min tanke er dog at lave en almindelig lønudbetaling fra mit holdingselskab til mig selv, så jeg kan udnytte personfradraget. Mit spørgsmål er derfor; hvilket skattekort skal jeg bruge? Mit A-skattekort bliver fortsat brugt på min su, så jeg er vel næsten nødsaget til at bruge mit b-kort? Men så vidt jeg ved betaler man som udgangspunkt fuld skat på b-kortet, eller tager jeg fejl? Alt i alt hvordan udnytter jeg mit uudnyttede personfradrag? Jeg er virkelig spændt på at høre jeres svar :) På forhånd tak. Daniel |
Når SKAT ser på din selvangivelse vil de tage højde for den for megen indeholder skat og du vil få penge tilbage i skat .
Du har en mulighed for at få den for meget indeholdte skat tilbage allerede nu, hvis den for megen betalte skat udgør en væsentlig del af din indkomst. Det vil den næsten altid være for en studerende.
Hvis du vil gøre brug af dette skal du søge SKAT.
Bliv gratis medlem