Min bror og jeg laver et prissammenlignings site. Primært for sjov, og fordi han gerne vil lære at lave hjemmesider.
Der er tale om 1 produkt, og måske 5 forhandlere. Må jeg bare tilføje alle forhandlere, deres pris og leverinstid på sitet, uden at kontakte de forhandlere?
På sitet kommer der ad sense på, medmindre folk kan anbefale noget bedre. Vi får flest hits fra USA, Australien og engelsk talende EU lande..
Vi havde egentlig tænkt os, at alt indtægt skulle komme via Ad Sense for eksempel.. Altså kun reklamerne på siden, og ikke selve kontakten til forhandleren.
Hvis man skal have provision, skal man så selvstændigt kontakte hver forhandler? Vi dækker mange lande, så det bliver jo hurtigt uoverskueligt. Eller findes der en side, man kan kontakte, også automatisk få priser ind? Eksempelvis via et plug in til Wordpress?
Har fundet flere affiliate sider nu, men har svært ved at finde en, som tilbyder xbox spil, både til USA, europa og australien..
Netop derfor min bror og jeg, egentlig bare ville have at den eventuelle indkomst, skulle komme fra Ad Sense.. Det bliver hurtigt besværligt, at indsætte sådan en prissammenligning kan jeg se.. :)
Men igen, må man bare tilføje forhandlere, uden at kontakte dem?
En prissammenligning må du godt lave iforhold til markedsføringsloven, den skal bare være objektiv dvs. du må ikke nedgøre andre til fordel for egen vendings skyld.
Laver i en sammenligning ud fra faktuelle oplysninger der er angivet på et site, så tag screenshot eller screenprint, således i har jeres ryg ren
Min bror og jeg laver et prissammenlignings site. Primært for sjov, og fordi han gerne vil lære at lave hjemmesider.
Der er tale om 1 produkt, og måske 5 forhandlere. Må jeg bare tilføje alle forhandlere, deres pris og leverinstid på sitet, uden at kontakte de forhandlere?
På sitet kommer der ad sense på, medmindre folk kan anbefale noget bedre. Vi får flest hits fra USA, Australien og engelsk talende EU lande..
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Kasper K
Ja, det må du gerne.
Jeg ville da anbefale, at dig at tjekke ud om nogle af de forhandlere I har tænkt Jer at liste, om de har nogle affiliate programmer?
Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero