Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk telefonnummer - spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop snakket med min VOIP udbyder og det lader til at de skal bruge et bestemt identifikationsnummer for at kunne oprette et tysk telefonnummer.

Tyskland kræver lokal tilstedeværelse for at man kan få et telefonnummer. Det er som sådan heller ikke noget problem, da jeg har en person som bor dernede, men vedkommende har ingen ide om hvilket identifikationsnummer det er som min VOIP udbyder henviser til, og som skal bruges i forbindelse med oprettelse af telefonnummer og min VOIP udbyder kunne ikke rigtig komme det nærmere.

Er der nogen som bor eller har boet i tyskland der kan hjælpe mig med hvad det omtalte identifikationsnummer hedder på tysk? evt. udbyde hvad det præcist er for et nummer.

På forhånd tak.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:51

Et vildt gæt er, at det er et slags personnummer for private og et slags firmanummer for virksomheder.

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 23:34

Kan du ikke bare købe et Skype nummer i Tyskland?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 17:11
Hej,

Vi kan evt. hjælpe dig. Er det både ind og udegående trafik ?
Fra Hamborg
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:32

Har boet i Tyskland de sidste 7 år og har aldrig hørt om at man skal bruge et identifikationsnummer. Tyskerne har ikke på samme måde som i Danmark et personnummer så det kan ikke være det. Muligvis er det dit firmas identifikationsnummer CVR som svarer til det tyske UmSt-NR. I kan ikke købe et tlf abonoment i Tyskland uden at skulle SCHUFA testes(det tyske skyldner kartotek) og hvis dit firma ikke er registreret i Tyskland bliver det svært, så er eneste mulighed at lade din herboende kontakt oprette nummeret i hans navn. Tror derfor også at en skype eller callcenter løsning vil være det nemmeste.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)