Hej Jeg er sprit ny her på sitet, men går med tanker om at realisere min drøm om at starte et selvstændigt projekt op. Det drejer sig om en idé til et nyt cykeldesign. Dvs det er baseret på et gammelt design fra krigens tid, og der er således masser af retro brandingværdi og storytelling i designet. Noget som jeg ikke mener fiundes så meget af på markedet i dag. Jeg kommer fra reklamebranchen, så markedsføringen er jeg ikke så bekymret for. Men jeg har ingen forstand på at starte produktion og distribution op. Har læst på forskellige tråde herinde, at man kan få produceret stel i Kina eller Taiwan, og samler så ellers selv cyklerne. Det er også muligt at få det hele produceret, men kvaliteten af komponenterne er oftest for ringe. Men jeg har pt et fast job, som skal forsørge mig indtil projektet forhåbentligt tager fart, og kan ikke starte op via fysisk butik. Mine spørgsmål er: Hvem har erfaring med produktion af cykler eller cykelstel i østen? Mvh H. Larsen |
Hej htlarsen.
Det lyder super spændende med dit cykel-projekt! Jeg dyrker selv mountainbike, hvor jeg er ude og lufte min cykel næsten hver dag, mellem 15-20 timer om ugen..
Min pointe er, at cyklen skal være lavet af et stærkt materiale i en rigtig god kvalitet. Jeg kunne aldrig nogensinde finde på, at sætte mig op på en kinaramme, da jeg simpelthen ikke ville føle mig sikker ved cyklen, og ikke føle trygheden, som også er vigtig når man er ude og køre.
- Men det er kun min personlige holdning til det. Du kan helt sikkert sagtens få dig noget rigtigt fint fra Kina, bare lad vær med, at tage det første og det bedste.
Mvh. Gustav - Ha' en go' dag.