Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afgift på import biler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hey jeg har hørt at hvis man henter en bil hjem uden afgift så kan man smide midlertidig afgift på indtil bilen er solgt og betale afgiften når den er solgt

er der nogen der ved om det er rigtigt og hvis det er hvor kan man læse om det

på forhånd tak

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 19:16

når man importere en bil fra udlandet så skal den jo forbi synshallen og godkendes

derefter skal den forbi skat hvor der bliver foretaget en afgiftsvurdering, her får du et beløb hvor meget afgiften er for at bilen kan få DK plade på

det du tænker omkring midlertidigt afgift er det man kalder flexleasing dvs. hvor du betaler procentvis af den vurderede afgift

her skal du have fat i et flexleasingfirma 

Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:44

nej det jeg mener er at hvis jeg henter en bil fra tyskland og får den afgifts vurderet og så r det man skulle kunne få en dansk registreringsattest men når bilen så bliver solgt og skal til at ha plader på så skal jeg betale afgiften.... sådan at kunden ikke først skal vente på at den bliver vurderet og der bliver betalt

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:54

Mig bekendt må du gerne køre med prøvemærker (som de så flot hedder nu) i en begrænset periode på op til 7 dage og kun i forbindelse med rep/syn/salg af bilen. Så hvis du holder foran bageren en søndag morgen så får du nok problemer.

Men prøv at kontakte borgerservice i den kommune du bor da de i hvert fald kan sælge dig prøvemærkerne (så mon ikke de også kender reglerne??)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)