Jeg er rimelig ny mht. at lave hjemmesider, og tjener ik noget vildt på mine sider. Derfor er det heller ikke blevet aktuelt endnu at blive CVR registeret, selvom mit mål på sigt vil være at komme til at få lidt overskud på mine sider. :)
Mit spørgsmål er bare om jeg må modregne de penge som jeg bruger på AdWords kampagnerne med de penge jeg tjener på AdSense og Affiliate? (i forhold til når det skal registreres på skattepapirene til årsskiftet).
Eksempel:
Hvis jeg har udgifter på 100 kr. til AdWords, og indtægter fra AdSense og Affiliate på 300 kr., kan jeg så modregne annonceudgifterne, så jeg kun skal betale skat af de sidste 200 kr. (som jeg ser som mit overskud).
Jeg prøver lige igen, for synes forvirringen er total efter at have forhørt mig om dette emne forskellige steder. Nogle mener at jeg ikke kan trække alle udgifterne fra mht. mine annoncerings-udgifter, og andre mener at jeg kan trække det hele fra.
Så hvad er op og ned på det?
Et eksempel:
Hvis jeg tjener 10.000 kr. om året (via Adsense og Affiliate).
Har udgifter på 3.000 kr. til AdWords og Facebook reklamer.
Du laver et regnskab hvor du stiller det op som du har nævnt og du kan trække alle udgifter fra der er relateret til din aktivitet (og det lyder det til at de er)
Dit resultat på 6.500 er så at betragte som overskud ved virksomhed og skal skrives på din selvangivelse.