Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny enkeltmandsvirksomhed - Behøver jeg betale moms?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kune den ene kunde pt. Det er så også min første kunde... Og ja, jeg mangler i dén grad regnskabsforståelse... Synes min privatøkonomi er rigelig forvirrende i sig selv... 

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Aaaaaaahhh... Se nu giver det mere mening... :) Min løn / økonomi er den samme uanset momsen. Så jeg kan trygt lægge moms oveni min faktura, og får arbejdsgiveren momsen tilbage. Alt i alt; momsen har aldrig rigtigt været der (kun på papiret)...? :)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kyhl Johansen:
Umiddelbart lyder det til, at du ikke er selvstændig erhvervsdrivende, men derimod lønmodtager hos din "arbejdsgiver".

Det kommer an på flere ting. Bl.a. om du selv bærer risikoen. Altså f.eks., om du bruger dine egne driftsmidler, telefon, pc, printer, papir etc. Og om du selv indkøber de materialer, der skal trykkes på (eller er erstatningspligtig, hvis du trykker på kundens materiale). Eller om du selv lægger kontor/arbejdsplads til eller arbejder fra en arbejdsplads, der er indrettet til dig.

Man kan jo sagtens være nødt til at nøjes med en enkelt kunde i starten, så meget ligger også I, om man markedsfører sig overfor flere kundeemner osv.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nowa:
Aaaaaaahhh... Se nu giver det mere mening... :) Min løn / økonomi er den samme uanset momsen. Så jeg kan trygt lægge moms oveni min faktura, og får arbejdsgiveren momsen tilbage. Alt i alt; momsen har aldrig rigtigt været der (kun på papiret)...? :)

Yes Ja, i store træk

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Nowa:
Aaaaaaahhh... Se nu giver det mere mening... :) Min løn / økonomi er den samme uanset momsen. Så jeg kan trygt lægge moms oveni min faktura, og får arbejdsgiveren momsen tilbage. Alt i alt; momsen har aldrig rigtigt været der (kun på papiret)...? :)

Yes Ja, i store træk

Jeg fandt dette på startvaekst.dk's hjemmeside:

"Det første år som virksomhedsejer vil du hvert kvartal modtage et girokort, hvor du skal skrive, hvor mange penge du har fået ind i moms (salgsmoms) og hvor meget, du har betalt ud i moms (købsmoms).
Hvis du har fået mere ind, end du har betalt ud skal differencen mellem de to beløb betales til SKAT. I modsat fald får du udbetalt differencen. Senere aftaler SKAT og du, hvordan momsafregningen skal forfalde fremover."

Så lad os antage at de 1250 kr fra førnævnte eksempel er den salgsmoms jeg har udregnet, så skal den indbetales til SKAT, og min reelle indtægt hedder derfor stadig 5000 før skat...?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nowa:
Jeg fandt dette på startvaekst.dk's hjemmeside:

Se, det er jo den helt rigtige vej at gå. Held og lykke med det hele.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:

Hej du.

Når du har fået dit cvr nr. Er du samtidig blevet momsregistreret



Det passer så IKKE!

Når du har fået et cvr-nummer skal du HUSKE at gå ind og tilmelde dig moms.... vi stod nemlig med problemet da vi fik kontrol af skat... vi havde opkrævet moms men var ikke tilmeldt denne, så de kunne pålægge os en bøde men som vi sagde til dem at vi har jo ikke gjort noget for at svindle så registreringen af moms blev lavet med tilbagevirkende kraft.

enkelte virksomheder skal jo ikke betale moms, ex. alternativ behandling 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige gøre opmærksom på, at nogle kunder ikke kan fratrække moms eksempelvis visse typer foreninger, så der vil det være dyrere for dem at hyre dig gennem dit firma med 25% ekstra lagt oven i i forhold til honorar uden moms (B-indkomst).

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov/SALDI:

Vil lige gøre opmærksom på, at nogle kunder ikke kan fratrække moms eksempelvis visse typer foreninger, så der vil det være dyrere for dem at hyre dig gennem dit firma med 25% ekstra lagt oven i i forhold til honorar uden moms (B-indkomst).

Med venlig hilsen
Claus Agerskov



Men der er desværre nok en del flere virksomheder der kun vil hyrre dig hvis der er et momsnummer på regningen da de bruger et meget firkantet revisions selskab... men hvorfor dog al den snak?

Du må om så ikke millioner så have en forventning om det bliver stort det du vil og dermed tjene over de 50k 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)