Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg modtage Dankort som britisk virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har netop faaet job i en britisk virksomhed, der sælger diverse medicin og piller paa internettet. I den forbindelse er det mit job at styre deres danske webshop, og som nytilkommet arbejder jeg altsaa derfor lige nu paa at forbedre den nuværende udgave af hjemmesiden.

En af de helt store ulemper ved shoppen lige pt. er, at den ikke tager imod rene Dankort. Dette betalingskort er selvsagt ganske vigtigt paa det danske marked ‐ saa vidt jeg ved, saa er det som saadan ikke, fordi det er en kæmpe andel af de danske kunder, der bruger Dankort, men Dankort‐logoet har dog den effekt, at det skaber en masse troværdighed, hvilket jeg anser som værende meget vigtigt paa grund af den branche, der er tale om.

Mit spørgsmaal gaar derfor paa, hvorvidt det er muligt at tage imod Dankort paa sin webshop, hvis man er en udenlandsk virksomhed uden adresse i Danmark?

Saa vidt jeg ved, saa accepterer NETS/Teller ikke udenlandske virksomheder til deres betalingsløsning. Er der nogen, der kan enten be- eller afkræfte dette?

Og er der ellers nogen, der ved, om der findes alternative muligheder for at accepterer Dankort, hvis man vil gøre det uden om NETS/Teller? Hvad med f.eks. Ewire, PayEX eller lignende?

Jeg haaber virkelig paa jeres hjælp.

Med venlig hilsen,
Alexander

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Langhede Andersen:

Saa vidt jeg ved, saa accepterer NETS/Teller ikke udenlandske virksomheder til deres betalingsløsning. Er der nogen, der kan enten be- eller afkræfte dette?

Det er korrekt.

Alexander Langhede Andersen:

Og er der ellers nogen, der ved, om der findes alternative muligheder for at accepterer Dankort, hvis man vil gøre det uden om NETS/Teller? Hvad med f.eks. Ewire, PayEX eller lignende?

nets har monopol på at indløse Dankort.

Men prøv at kontakte nets og hør om de har et løsningsforslag.

vh

thomas jensen, quickpay

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 10:46

Hej Thomas,

Mange tak for svaret.

OK, det kan jeg godt se. Men man kan vel stadigvæk godt modtage VISA/Dankort som udenlandsk virksomhed, ikke? Det er kun rene Dankort, der ikke kan accepteres?

Med venlig hilsen,
Alexander 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander.

Det er korrekt at man som udenlands selskab stadig kan sælge til de kunder som har VISA/Dankort. - Det er kun de rene Dankort som du ikke kan sælge til.

Men efterhånden er det vel også en begrænset brugerflade som har rene Dankort. - Jeg mener at det senest var omkring 5% af Dankort som ikke var VISA/Dankort... Men det tror jeg eventuelt du kan få bekræftet af Nets (eller Thomas på QuickPay).

mvh,

Sami.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)