Hej Aminoer, Jeg har netop faaet job i en britisk virksomhed, der sælger diverse medicin og piller paa internettet. I den forbindelse er det mit job at styre deres danske webshop, og som nytilkommet arbejder jeg altsaa derfor lige nu paa at forbedre den nuværende udgave af hjemmesiden. En af de helt store ulemper ved shoppen lige pt. er, at den ikke tager imod rene Dankort. Dette betalingskort er selvsagt ganske vigtigt paa det danske marked ‐ saa vidt jeg ved, saa er det som saadan ikke, fordi det er en kæmpe andel af de danske kunder, der bruger Dankort, men Dankort‐logoet har dog den effekt, at det skaber en masse troværdighed, hvilket jeg anser som værende meget vigtigt paa grund af den branche, der er tale om. Mit spørgsmaal gaar derfor paa, hvorvidt det er muligt at tage imod Dankort paa sin webshop, hvis man er en udenlandsk virksomhed uden adresse i Danmark? Saa vidt jeg ved, saa accepterer NETS/Teller ikke udenlandske virksomheder til deres betalingsløsning. Er der nogen, der kan enten be- eller afkræfte dette? Og er der ellers nogen, der ved, om der findes alternative muligheder for at accepterer Dankort, hvis man vil gøre det uden om NETS/Teller? Hvad med f.eks. Ewire, PayEX eller lignende? Jeg haaber virkelig paa jeres hjælp. Med venlig hilsen, |
Alexander Langhede Andersen:Saa vidt jeg ved, saa accepterer NETS/Teller ikke udenlandske virksomheder til deres betalingsløsning. Er der nogen, der kan enten be- eller afkræfte dette?
Det er korrekt.
Alexander Langhede Andersen:Og er der ellers nogen, der ved, om der findes alternative muligheder for at accepterer Dankort, hvis man vil gøre det uden om NETS/Teller? Hvad med f.eks. Ewire, PayEX eller lignende?
nets har monopol på at indløse Dankort.
Men prøv at kontakte nets og hør om de har et løsningsforslag.
vh
thomas jensen, quickpay