I sidste uge modtog jeg bla. en henvendelse fra en blogger. Jeg skrev et par gode råd til hende omk. hendes blog - på en meget sober måde. Derudover tilbød jeg hende 3 produkter, hun kunne skrive om. Hun vendte så tilbage med "jeg er altså mere interesseret i produkt "bla bla bla" og "bla bla bla" OG "bla bla bla". Den mail fik jeg så ikke svaret på - 24 timer senere skriver hun så en mail på en halv line, ordret med teksten "Kan du ikke bare sende mig noget?"
...wtf?
Jeg havde en omvendt oplevelse for noget tid siden. Jeg har et website med opskrifter og en dag ringede posten på med en pakke i hånden som jeg tog i mod selvom jeg ikke lige syntes jeg havde bestilt noget for nyligt. Det viste sig at være en pakke fabriksfremstillede småkager pakket ind i en blåternet dug fra et reklamebureau i København. Der var en lille notits i pakken om at en kendt chokoladeproducent havde lavet nogle nye småkager, men ellers intet. Ikke noget med 'Hej Lars, vi synes dine opskrifter er smaddergode og derfor tænkte vi at du måske havde lyst til at smage vores småkager?' så jeg undrede mig en del over, hvorfor jeg lige skulle have en pakke kedelige og tørre småkager tilsendt indtil jeg kom i tanker om at den eneste grund til det måtte være fordi jeg har et site omhandlende mad. Altså, det var da pænt af dem, men jeg synes det var at skyde med spredehagl fra deres reklamebureaus side - især når der intet stod om baggrunden for at de sendte mig dem.
Det var så lige en oplevelse fra den anden side af sagen. Men, den der krævementalitet, der giver folk det indtryk at de skal have alt gratis fordi de engang har været med i et ligegyldigt realityshow eller just har oprettet en blog med 10 månedlige besøgende - den forstår jeg ikke.
Det er meget imponerende tal som jeg ser i Analytics fra blogs til webshops. Så jeg anbefaler mine webshop ejere aktivt selv at kontakte relevante blogs/ bloggere og få sat noget i gang.
Jeg ser konverteringstal fra Blogs der ligger langt over AdWords, FB, Organisk og direkte trafik.
Det er skam heller ikke fordi jeg ikke vil benytte bloggere. Det vil jeg rigtig gerne. Men jeg synes bare jeg fik mange henvendelser fra "mindre seriøse" og "ikke-lige-min-målgruppe" bloggere. Samt at disses fremgangsmåder som regel ikke lige er min kop te ;-)
jeg undrede mig en del over, hvorfor jeg lige skulle have en pakke kedelige og tørre småkager tilsendt indtil jeg kom i tanker om at den eneste grund til det måtte være fordi jeg har et site omhandlende mad. Altså, det var da pænt af dem, men jeg synes det var at skyde med spredehagl fra deres reklamebureaus side - især når der intet stod om baggrunden for at de sendte mig dem.
Det var så lige en oplevelse fra den anden side af sagen. Men, den der krævementalitet, der giver folk det indtryk at de skal have alt gratis fordi de engang har været med i et ligegyldigt realityshow eller just har oprettet en blog med 10 månedlige besøgende - den forstår jeg ikke.
Hej Lars,
Hold da op, det lyder da som "at skyde med spredhagl" - Hvis jeg skulle sende shampooer rundt til alle de folk i DK, som jeg gerne så omtalte mig (Læs; ALLE mennesker, med hår på hoved) - Så tror jeg sgu det ville blive en underskudsforretning :)
Er i øvrigt fuldstændig enig med dig i din sidste linie
hvorfor ikke bare selv lave en blogs selv med masser af viden i , det giver tit godt at bloggen løs om sin egen mening og viden , en andens meninger og viden skal jo tit have betaling, som ikke er tilpasset ens sides emme 100%
mange forventer det helt vilde beløb vis de har en blogs bare med 1000 daglige unikke besøgene , der kan man tit selv gøre langt bedre og noget der giver bedre og da det passer helt efter sin målgruppe
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
vis du laver en super blogs selv er den 100% målrette mod din sidens emme og sidens betingelser , derved konvenerer den langt bedre , at man selv bloggen en del
Det er meget imponerende tal som jeg ser i Analytics fra blogs til webshops. Så jeg anbefaler mine webshop ejere aktivt selv at kontakte relevante blogs/ bloggere og få sat noget i gang.
Jeg ser konverteringstal fra Blogs der ligger langt over AdWords, FB, Organisk og direkte trafik.
Johannes
fuldstændig enig derfor er det også en god ide selv at bloggen da det konvenerer bedre så end de flere markedsføring måder fordi det er fuldt tilpasset sidens emme , så giv den fuld ud energi med at bloggen
I sidste uge modtog jeg bla. en henvendelse fra en blogger. Jeg skrev et par gode råd til hende omk. hendes blog - på en meget sober måde. Derudover tilbød jeg hende 3 produkter, hun kunne skrive om. Hun vendte så tilbage med "jeg er altså mere interesseret i produkt "bla bla bla" og "bla bla bla" OG "bla bla bla". Den mail fik jeg så ikke svaret på - 24 timer senere skriver hun så en mail på en halv line, ordret med teksten "Kan du ikke bare sende mig noget?"
...wtf?
Jeg havde en omvendt oplevelse for noget tid siden. Jeg har et website med opskrifter og en dag ringede posten på med en pakke i hånden som jeg tog i mod selvom jeg ikke lige syntes jeg havde bestilt noget for nyligt. Det viste sig at være en pakke fabriksfremstillede småkager pakket ind i en blåternet dug fra et reklamebureau i København. Der var en lille notits i pakken om at en kendt chokoladeproducent havde lavet nogle nye småkager, men ellers intet. Ikke noget med 'Hej Lars, vi synes dine opskrifter er smaddergode og derfor tænkte vi at du måske havde lyst til at smage vores småkager?' så jeg undrede mig en del over, hvorfor jeg lige skulle have en pakke kedelige og tørre småkager tilsendt indtil jeg kom i tanker om at den eneste grund til det måtte være fordi jeg har et site omhandlende mad. Altså, det var da pænt af dem, men jeg synes det var at skyde med spredehagl fra deres reklamebureaus side - især når der intet stod om baggrunden for at de sendte mig dem.
enig der findes masser af bloggen der har urealistiske forventninger
det lyder lidt vildt sende smagsprøver med posten , det er jo reklame som alt muligt andet , så forvente et blogsindlæg fordi sender noget er nok at skyde over mål
haha - jo, kender godt fornemmelsen ind i mellem :)
I starten brugte jeg også lang tid på mange af "sponsor" forespørgslerne, ved istedet at give dem et godt tilbud. Men jeg kan de de kun er ude after at få det gratis, så jeg bruger ikke så meget energi på disse forespørgsler mere - Istedet fokuserer jeg på kunder der kan se vi begge skal have lidt ud af det
du er også god til at vær om dig med nyheder , det kan godt betale sig at være aktiv og der blogs en del af det , jeg synes da du er tit uden med nogle gode slik nyheder
vis du laver en super blogs selv er den 100% målrette mod din sidens emme og sidens betingelser , derved konvenerer den langt bedre , at man selv bloggen en del
Hej Mikael,
Jeg har også overvejet det med selv at lave en blog. Men jeg tror simpelthen ikke der er timer nok i døgnet, til det også Ellers en god ide.
Jeg arbejder lidt på et par affiliate sider i stedet, i de timer jeg måtte have tilovers :)