Jeg har søgt med lys og lygte for at få en lærerplads som mekaniker. Jeg bor i Herlev og har været i stort set hele Storkøbenhavn og aflevere ansøgninger, men desværre uden held. Jeg er 29 år og har drevet egen virksomhed i 5 år, men desværre måtte jeg lukke denne i sommers. Jeg har derfor valgt at forfølge en barndomsdrøm om at blive mekaniker, hvilket jeg troede sagtens kunne lade sig gøre, indtil nu hvor jeg ikke kan komme videre uden en lærerplads. Som tidligere selvstændig, ved jeg hvad der kræves på en arbejdsplads, og mener selv at jeg hurtig kan blive et aktiv for min kommende mester. Jeg er desuden jo mellem 25 og 30 år, hvilket betyder at der staten refundere 30 kr. i timen fra min løn i hele uddannelsesperioden. Håber der sidder en mester eller en vis bror/fætter/far eller hvad som helst er mekaniker og ønsker en dygtig lærling med sans for forretning og hånderne rigtigt skruet på. Send evt besked og jeg kan sende cv, udtalelser fra tidligere arbejdsgivere mm. |
Automekaniker Lærling. Jeg søger nogle der enter kender, eller selv har brug for en lærling.
- 1
Kender desværre ikke nogen der kan hjælpe dig. Men vil ønske dig held og lykke med at finde et sted. Mvh Jacob |
Tak Jacob. Jeg ved godt dette måske ikke er det rette forum, men må prøve på alle leder og kanter for at få mit højeste ønske opfyldt :-) |
Du skal passe på med at sige at de får 30kr refunderet pr time i hele din læretid, da det kun er de første 2 år af en læretid at de får det refunderet, den resterende tid får de intet tilbage, men der skulle man også helst gerne have lært så meget at man kan sidestilles med en nyudlært svend. Men dog kan det være fyringsgrund efter 2 år, hvis mester kan dokumentere at du har lovet ham at han får refunderet 30kr/timen hele din læretid. |
|
Så er det noget absolut nyt, da ingen skoler her i midtjylland har hørt om tilskud i mere end de 2 år, uantset uddannelse og alder. Men hvis skolen i roskilde skriver under på det, så er det jo bare at tage dem på ordet, da det jo så er dem der skal garantere det over for mesteren i den sidste ende. Ved bare at vi i den slagter hvor jeg var i lære, havde en ansøger der også skrev i sin ansøgning at han kunne få tilskud under hele uddannelsen, hvilket mester vidste ikke var muligt, så han fik ikke stillingen, pga det. |