Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til hjemmeside

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke billeder bruger I til jeres hjemmesider? Jeg er klar over, at der er copyright på billeder på nettet, så man ikke bare kan finde billeder og bruge. Afhængig af hvad ens hjemmesider handler om, synes jeg det kan være svært selv at tage nogle relevante billeder. 

Hvad har man af muligheder? Kan forstå at der er en del steder man kan hente gratis billeder, men er det ikke dårligt seo mæssigt, da der sikkert er mange andre som bruger de samme? 

Hvad gør I andre?

/Jaks

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lyder ikke til du helt ved hvad du taler om :) Lad mig hjælpe

1: Billeder har INTET med SEO at gøre.

2: Korrekt, du kan ikke bare tage et billede fra google.

3: Links til billeder:

Photodune

Gratis: sxc.hu (Husk og kig på de individuelle ToC)

Affiliate link fjernet af moderator

Læs min blog og få gode tips: http://www.willemoesgrafisk.dk/blog

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Jonathan

Fortæl mig, hvordan billeder på nogen måde har indflydelse på SEO, når spørgsmålet går på om de gratis billeder han kan finde har nogen negativ effekt.

Billedet læses nemlig på ingen måde af google.

Derimod læses filnavnet på billedet, alt-teksten og andre eventuelle meta-dater.

Men billedet i sig selv, har ingen indflydelse.

Læs min blog og få gode tips: http://www.willemoesgrafisk.dk/blog

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Rasmus

Det jeg mener, er, at siden Panda og Penguin opdatering - kan det være en god idé, at indsætte diverse billeder, infografiker mv. i dine artikler. 

Men jeg giver dig ret i, at billedet ikke kan læse af Google (det undrer mig dog, at der aldrig er to af de samme billeder ved Googles søgeresultater), men at det er alt-teksten, filnavn mv. som Google kan læse. 

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så er vi enige :)

Læs min blog og få gode tips: http://www.willemoesgrafisk.dk/blog

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan finde billeder blandt andet følgende steder:

Gratis: http://sxc.hu/

Mod betaling: www.istockphoto.com / www.dreamstime.com

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@rasmus prøv lige at tænke lidt over det du selv siger. Billeder har i den grad noget med seo at gøre. Hvor putter du da ellers din alt tekst på? P tagget? Og hvad er det der gør at et billede kommer frem ved en søgning?

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

@KTJ-Media

Du følger ikke med i samtalen :) selve billedet har, som jeg siger, INTET med seo at gøre! Det har dermed måden som det bliver indsat på. Dvs. Du kan i princippet påvirke et billede af en pingvin til at Google tror det er en løve.

Google kigger altså ikke på selve motivet, men derimod på meta-dataen, som typisk er selve navngivningen og alt teksten.

Læs min blog og få gode tips: http://www.willemoesgrafisk.dk/blog

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Paulsen:

@KTJ-Media

Du følger ikke med i samtalen :) selve billedet har, som jeg siger, INTET med seo at gøre! Det har dermed måden som det bliver indsat på. Dvs. Du kan i princippet påvirke et billede af en pingvin til at Google tror det er en løve.

Google kigger altså ikke på selve motivet, men derimod på meta-dataen, som typisk er selve navngivningen og alt teksten.

Jeg følger skam med, der hvor filmen knækker for mig er at du siger "Billedet har intet med SEO at gøre". Du skulle have skrevet "Motivet har intet med SEO at gøre" For jo billedet har i den grad noget med SEO at gøre, da du som skrevet før, ikke putter ALT attributten på andet end billeder.

Lad mig prøve at skitsere det for dig:

-> Intet billede = ingen alt tekst og ingen ranking via Google på det billede.
-> et billede -> ingen alt tekst = Billedet kan sagtens ranke på Google
-> et billede -> og en alt tekst = billedet kan ranke på Google og muligvis lidt bedre

Hvilket vil sige, har du et billede, uanset om du bruger ALT eller ikke, vil billedet kunne ranke, og i mange tilfælde rigtig godt. Men har du ikke noget billede, vil man jo givetvis ikke kunne ranke ved en billedsøgning = Billede gør noget for SEO.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)