Hej alle! Jeg er helt ny i branchen og har derfor et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare. Jeg er i gang med at åbne en webshop med tøj og sko, og har i den forbindelse fundet nogle leverandører. Mit spørgsmål er angående en tysk leverandør hvor jeg har fundet de varer jeg ønsker, og jeg har modtaget en mail hvor der står at varerne er pakket og klar, de vil sende dem ligeså snart de kan se at pengene er gået ind på deres konto. - Er det normalt at man laver en bankoverførsel inden varerne er sendt? Jeg er en smule skeptisk da jeg er bange for at jeg aldrig kommer til at se tøjet jeg har bestilt efter min overførsel. - Hvordan tjekker man om firmaet er reelt? jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet om dem, udover deres hjemmeside. På forhånd tak og rigtig god weekend! :-) |
Normalt, ja mange bruger det, men det er samtidigt klart, at hvis du fører penge over og han ikke sender varen, så er det klart op ad bakke. Han sidder jo i samme situation, sender han og du ikke betaler, ja så kører han op af bakke. Han er jo næppe en alm netbutik, for så ville man jo søge kreditkort betaling eller paypal, hvor du kan få penge igen hvis du ikke får varer.
Du vil derfor være under det gamle motto: køb sælgeren før du køber varen.
Stoler du fuldt på dem, har du mulighed for at få referencer fra andre han leverer til osv, ja så begrænser du risikoen. Alternativt kan du, hvis ikke får alt for neget ekstra fragt, dele den op, så du evt halverer risikoen ved to forsendelser. Er det meget og dyrt, og nordtyskland, så er afhentning en mulighed og kontant betaling
Held og lykke med det. Sandheden er, at de fleste er helt ærlige,
Venlig hilsen