Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankoverførsel til tysk leverandør?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er helt ny i branchen og har derfor et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare.

Jeg er i gang med at åbne en webshop med tøj og sko, og har i den forbindelse fundet nogle leverandører

Mit spørgsmål er angående en tysk leverandør hvor jeg har fundet de varer jeg ønsker, og jeg har modtaget en mail hvor der står at varerne er pakket og klar, de vil sende dem ligeså snart de kan se at pengene er gået ind på deres konto. - Er det normalt at man laver en bankoverførsel inden varerne er sendt? Jeg er en smule skeptisk da jeg er bange for at jeg aldrig kommer til at se tøjet jeg har bestilt efter min overførsel. - Hvordan tjekker man om firmaet er reelt? jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet om dem, udover deres hjemmeside.

På forhånd tak og rigtig god weekend! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00

Normalt, ja mange bruger det, men det er samtidigt klart, at hvis du fører penge over og han ikke sender varen, så er det klart op ad bakke. Han sidder jo i samme situation, sender han og du ikke betaler, ja så kører han op af bakke. Han er jo næppe en alm netbutik, for så ville man jo søge kreditkort betaling eller paypal, hvor du kan få penge igen hvis du ikke får varer.
Du vil derfor være under det gamle motto: køb sælgeren før du køber varen.

Stoler du fuldt på dem, har du mulighed for at få referencer fra andre han leverer til osv, ja så begrænser du risikoen. Alternativt kan du, hvis ikke får alt for neget ekstra fragt, dele den op, så du evt halverer risikoen ved to forsendelser. Er det meget og dyrt, og nordtyskland, så er afhentning en mulighed og kontant betaling
Held og lykke med det. Sandheden er, at de fleste er helt ærlige,
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er en helt normal proces... Men du kan evt sende info på firmaet i en PB, så skal jeg gerne tjekke det i de lokale tyske registre på Mandag, hvis jeg ik kender firmaet i forvejen...

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Camilla10:
Mit spørgsmål er angående en tysk leverandør hvor jeg har fundet de varer jeg ønsker, og jeg har modtaget en mail hvor der står at varerne er pakket og klar, de vil sende dem ligeså snart de kan se at pengene er gået ind på deres konto. - Er det normalt at man laver en bankoverførsel inden varerne er sendt? Jeg er en smule skeptisk da jeg er bange for at jeg aldrig kommer til at se tøjet jeg har bestilt efter min overførsel.

Helt normalt - De har jo iøvrigt prik de samme "bekymringer" som dig, nemlig om det er en fup-ordre de har fået. Faktisk er deres grund til bekymring større da du er ny i branchen og formodentlig ikke har nogen større website at vise frem med produkter !

Start med en mindre ordre, hvis du er meget bekymret.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:10

Hej,

Jeg er enig med de andre amino’er om, at situationen er meget typisk – særligt for internationale handelskøb. Som Kim Hjortsholm siger, kan det være en god idé, at bestille et mindre parti varer hjem for at sikrer dig, at Sælger er en god og loyal handelspartner. Desuden har du også mulighed for at undersøge om produktets kvalitet er i overensstemmelse med det du forventer.

Hvis du dog alligevel foretrækker, at få varerne fragtet til Danmark på én gang, er der forskellige muligheder. Som udgangspunkt har I fuldstændig aftalefrihed, hvorfor I har frihed til at være kreative og finde på nogle løsninger, som fungerer mest optimalt i den situation som I befinder Jer i - dog kræver det et fælles ønske om samarbejde fra begge parter. 

Jeg vil dog lige komme med nogle mulige forslag med forbehold for, at jeg ikke kender din situation 100 %.

For det første kan du betinge Remburs. Nordea har defineret remburs som ” … en international anerkendt betalingsmåde, hvor købers bank forpligter sig til at betale sælger, når rembursens betingelser er opfyldt. Købers bank udsteder rembursen i overensstemmelse med instruktioner fra køber.” Remburs kan dog være en dyr løsning, idet bankerne kræver gebyrer for denne service. Men du kan jo altid se, hvad prisen for remburs er i din egen bank.

For det andet kan du bede Sælger (eller fragtfirmaet) om at få tilsendt dokumentation i form af en faktura, således at du får et bevis fra en uafhængig part, om at din ordre er blevet afsendt. Dermed sker betalingen, når du får bevis for at varerne er blevet lastet og er på vej til Danmark.

For det tredje kan I måske aftale, at du først betaler købesummen ved levering hos dig, dvs. at betalingen sker når du afhenter varerne på posthuset. Købers risiko er dermed minimeret væsentligt, idet du ikke kommer i besiddelse af varerne før du har betalt.

Jeg håber, at ovenstående kan hjælpe dig, eller om ikke andet give dig en idé om, hvad du ikke skal gøre :) 

Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:55

Mange tak for alle jeres gode svar. Leverandøren levede positiv op til mine forventninger! Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)