Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsrejse til Thailand!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - Jeg har fundet ud af at thailand skulle være det perfekte sted at købe elektronikvarer til min rengøringsfirma.

Og derfor er jeg blevet inviteret til et konference i Phuket. Hvor jeg skal være i 2 uger.. Både ferie og forretning..

Spørgsmålet er nu? Kan jeg trække dette fra i skat? hvis ja - hvad er det lige præcis jeg kan trække fra? Fordi det er jo også privat iform af ferie..

Mvh

Den forvirrede bogføringsbums

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46

Det lyder som en interessant kombi..

Umiddelbart vil det sikre kort være at lade være at trække det fra. Skat er meget obs på den slags, og du skal have solide beviser for den forretningsmæssige del af rejsen. Tvivler på at skat overhovedet ville tro på historien om at det er nødvendigt for dit rengøringsfirma at du rejser på den anden side af kloden for at kigge på elektronik...

Prøv at søg lidt på google, du vil helt sikkert kunne læse om sager hvor virksomhedsejere har brændt fingrerne..... :(

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Elektronikvarer i Thailand?? Har du checket priserne ifht i DK. Langt det meste elektronik er dyrere hernede, end det er i DK, så hvis ikke du allerede har sammenlignet priser, så start lige med det Stick out tongue

Dbh fra Jørgen 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Aktas91:

Hej - Jeg har fundet ud af at thailand skulle være det perfekte sted at købe elektronikvarer til min rengøringsfirma.

Og derfor er jeg blevet inviteret til et konference i Phuket. Hvor jeg skal være i 2 uger.. Både ferie og forretning..

Spørgsmålet er nu? Kan jeg trække dette fra i skat? hvis ja - hvad er det lige præcis jeg kan trække fra? Fordi det er jo også privat iform af ferie..

Det lyder jo i sig selv absurd, at et rengøringsfirma har behov for at rejse til Thailand for at købe elektronikvarer, men det er ikke nødvendigvis en tosset idé, hvis du kan opnå så store besparelser på nødvendig elektronik, at det kan finansiere rejsen.

Alle rengøringsfirmaer har jo brug for elektronik, og eks. et firma som ISS kan sandsynligvis godt hente nok elektronik hjem, til at det kan forsvare sig at tage en rejse til Thailand.

Så for at få SKAT overbevist om et fradrag, bør du gøre dig følgende overvejelser:

- Kan du spare nok til, at det kan betale udgiften til din rejse?

- Er de indkøbte elektronikvarer relevante for dit firma, i en sådan grad, at det kan betale sig at tage på elektronikmesse i Thailand, frem for at købe det i Danmark?

Kan du svare ja til begge ovenstående sætninger, så er der gode muligheder for at kunne fradrage rejsen.

Da du planlægger at gøre rejsen delvist privat, så gøres dine muligheder for fradrag lidt ringere, og du vil under alle omstændigheder ikke kunne opnå fuldt fradrag for både ud- og hjemrejse.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:23

Martin E. Jensen:
Det lyder jo i sig selv absurd, at et rengøringsfirma har behov for at rejse til Thailand for at købe elektronikvarer, men det er ikke nødvendigvis en tosset idé, hvis du kan opnå så store besparelser på nødvendig elektronik, at det kan finansiere rejsen.

Altid gode og afbalancerede svar fra Martin

Men må jeg stille et off topic spørgsmål. Martin retter sit svar til "Aktas91", men på min skræm er der helt blankt, hvor trådstarterens brugernavn skulle stå? Jeg kan se alle andres, men ikke dette??

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:56

Birte Andersen:

Altid gode og afbalancerede svar fra Martin

Men må jeg stille et off topic spørgsmål. Martin retter sit svar til "Aktas91", men på min skræm er der helt blankt, hvor trådstarterens brugernavn skulle stå? Jeg kan se alle andres, men ikke dette??

Tak for komplimenten! Smile

Jeg tror, at brugeren er slettet eller på anden måde er "fjernet" fra systemet. Hvis man klikker på antallet af brugerens indlæg (over 12.000 indlæg), så kan man stadig se de indlæg, som brugeren har skrevet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:05

Martin E. Jensen:

Hvis man klikker på antallet af brugerens indlæg (over 12.000 indlæg), så kan man stadig se de indlæg, som brugeren har skrevet.

...eller også er der tale om, at man får fat på alle slettede brugeres indlæg! Hmmm... Confused

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)