Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Døde Links???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 170
Fra  queeninfashion Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er stødt på et problem mht døde links på min webshop. Har talt med flere som umiddelbart ikke kan finde en grund til mit problem. Håber i kan hjælpe

Når jeg benytter webmasterværktøjer viser den en masse døde links ift min webshop, problemet er bare at mange af de døde links er enten kategorier eller produkter som er slettet for længst. Gemmer de sig et sted alligevel eller hvordan kan man  finde ud af dette?

MVh Helle

http://www.queeninfashion.dk/

Din online modebutik. Billig mode til piger og kvinder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Feb 11
Fra  queeninfashion Skrevet kl. 18:44

Kan da ikke passe at der ikke er nogen som kender til det problem eller har en ide til hvorfor :-)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:52

Hvis du sletter et produkt og ikke redirecter siden, ja så kommer den op som en fejl i GWT.

Det samme med kategorier

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:54

Åhh ja, og grunden til de bliver ved med at kigge frem, er oftest fordi der linkes til dem fra en anden kilde (backlink) eller dit eget website linker til den slettede side.

Prøv at klik på et af dem og se hvad der kommer frem, når du kliker på "linket fra".

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Feb 11
Fra  queeninfashion Skrevet kl. 18:59

Så hvis jeg fx har linket til et produkt for længe siden på min facebook side og ikke slettet dette billede, kan det dukke op på den måde fx?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:09

Derfor bør du ikke slette produkter eller lignende :-) 

En dansk guide her:

Du kan selvfølgelig også lave en overordnet redirect, så alle "fejl-urls" bliver omstillet til din forside. Enten via:

URL Rewrite – Catalog > Url Rewrite Management

Eller din htaccess.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Feb 11
Fra  queeninfashion Skrevet kl. 19:24

Jacob:

Derfor bør du ikke slette produkter eller lignende :-) 

En dansk guide her:

" target="_blank">

Du kan selvfølgelig også lave en overordnet redirect, så alle "fejl-urls" bliver omstillet til din forside. Enten via:

URL Rewrite – Catalog > Url Rewrite Management

Eller din htaccess.

Mange tak :-) Vil prøve det. Men som jeg skrev, kan det også vises ved at jeg har gamle links på facebook til produkter jeg ikke længere har?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:38

Jep, som Jonas skriver, så er det oftest grundet backlinks fra en anden kilde. Den kilde kan sagtens være facebook.

Så når din facebook-kunde klikker ind og gerne vil købe en smart trøje, så bliver hun meget ked af det. Du kan så enten tilbyde hende:

1) at hun automatisk bliver omstillet til en anden fed trøje (eller den samme, hvis den blot ligger på en anden url) 

2) at hun bliver omstillet til forsiden.

Den første løsning er mest besværlig for dig, fordi du aktivt skal ind og lave omstillingerne på hver enkelt side i magento. Det vil dog med garanti give dig flere salg :-)!  Den anden løsning er bedre end ingen løsning. 

Evt. kan du lave en kombination, således alle bliver omstillet til forsiden, hvis de tilgår et dødt link - medmindre du aktivt har lavet en omstilling til et andet produkt eller et produkts nye placering.

Håber det er forståeligt, ellers må du sige til :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Feb 11
Fra  queeninfashion Skrevet kl. 19:46

Jacob:

Jep, som Jonas skriver, så er det oftest grundet backlinks fra en anden kilde. Den kilde kan sagtens være facebook.

Så når din facebook-kunde klikker ind og gerne vil købe en smart trøje, så bliver hun meget ked af det. Du kan så enten tilbyde hende:

1) at hun automatisk bliver omstillet til en anden fed trøje (eller den samme, hvis den blot ligger på en anden url) 

2) at hun bliver omstillet til forsiden.

Den første løsning er mest besværlig for dig, fordi du aktivt skal ind og lave omstillingerne på hver enkelt side i magento. Det vil dog med garanti give dig flere salg :-)!  Den anden løsning er bedre end ingen løsning. 

Evt. kan du lave en kombination, således alle bliver omstillet til forsiden, hvis de tilgår et dødt link - medmindre du aktivt har lavet en omstilling til et andet produkt eller et produkts nye placering.

Håber det er forståeligt, ellers må du sige til :-)

Det gør det helt bestemt. Mange mange tak for hjælpen :-) Kan jo se det trækker ret kraftigt ned hos google, så det er jo ikke så godt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)