Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Langsom computer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min computer er pludselig blevet meget langsom og jeg kan ikke rigtig se hvad der skulle være sket.

Jeg er beskyttet af avg's gratis udgave.

Er der nogen som har nogle gode forslag til hvordan jeg får kræften tilbage i min computer?

Mange tak

Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 14:50

Hmm. Der findes f.eks programmer der kan rydde lidt op i fragmenter der ikke benyttes eller hvad det nu kaldes. Jeg bruger cc-cleaner, men der er en del andre. Udover avg er det en god ide at køre et andet program en gang imellem. F.eks superantispyvare. Typisk er der ting som det ene program kan finde men ikke det andet. Bare husk at du ikke må have begge programmer slået til automatisk for 2 virusprogrammer der begge kører hele tiden kan netop gøre din computer langsommere. i windows kan du også benytte det der hedder en defragmentering der skulle optimere ydelsen. Bare vær opmærksom på hvad du klikker på:)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 14:57

Ting du kan gøre:

-Hvis din computer er blevet meget langsom i løbet af et par dage, bør du få set på den af en der har forstand på computere og få fjernet alle virusser, spyware osv.

-Hent C-Cleaner fra filehippo.com og kør cleaning (marker alle felter), samt fejlfinding.

-Hent Defraggler fra filehippo og defragmenter alle dine drev/harddiske.

-Ryk ting du ikke bruger tit over i D-drevet (eller et andet drev end C-drevet)

-Tjek din computers "forbrug" af ram under joblisten og opgrader ram, hvis der ikke er meget fri plads.

-Skil din pc ad og rens dens blæser, der kan sidde meget lort i gamle computere.

-Hent "Startup Delayer" og afmarker alle de programmer, du ikke vil have starter op med din pc.

Håber du får din pc op på en god fart igen :D

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 14:59

Hej Jesper.

Det er ikke unaturligt at en computer bliver langsommere med tiden. Dette kan skyldes mange faktorer, mest almindelige er dog

Virus/spyware/malware
For mange program services og start-ups
Fyldte caches og temp.filer
Generelt rod.
AVG Anti-virus.

Først og fremmest vil jeg råde dig til at afinstallere AVG antivirus fra din computer og benytte et andet gratis alternativ, jeg forslår gerne Avast. Har du pengene vil jeg råde dig til at anskaffe dig Bullguard antivirus, et lille hint er at det kan anskaffes hos diverse LabTech Data butikker rundt omkring i landet til meget mindre penge end du kan få den til på nettet. AVG har en broget historie og jeg ser tit at lige præcis dette program faktisk gør computeren sløvere.

Når dette er gjort er det en god ide at kører et malware program og finde ud af om der eventuelt skulle ligge nogle grimme filer på din PC. Her vil jeg forslå dig at hente det gratis program "Malwarebytes" og køre en scan.

Når dette er gjort og du er sikker på at der ingen ubehagelige filer er på din PC, kan du begynde at bruge oprydningsprogrammer, et godt et af slagsene er, som tidligere nævnt, CCleaner, post gerne her hvor mange MB den finder da jeg kører lidt statistik af egen interesses skyld.

Sidst men ikke mindst kan en Windows Defragmentering måske også hjælpe, prøv dig frem.

Virker intet af ovenstående skal du måske overveje en decideret formatering af din computer. Er du i tvivl om hvordan dette gøres vil jeg anbefale dig at kontakte fagpersonale.

Ring gerne hvis du har behov for yderligere forklaring eller hjælp, mit nummer står i signaturen.

De bedste hilsner.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 15:01

Simon Hansen:
-Hent "Startup Delayer" og afmarker alle de programmer, du ikke vil have starter op med din pc.

Det kan du bare fjerne i CCleaner under "værktøjer" "opstart"

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 15:04

Morten B:

Simon Hansen:

Det kan du bare fjerne i CCleaner under "værktøjer" "opstart"

Ja, det ogs rigtigt :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:16

man kan også gå ind i bruger panel klik system egenskab , tjek op på er ram hastighed , jeg været udenfor 4 ram havde sat sig løst i min computer så den havde det ½ og det siger den med samme i system egenskaber

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:27

Hvis du engang skal opgrader så køb en SSD disk, det er utrolig hvad det gør ved en pc.

Der er rigtig godt tilbud på Bullguard ved Datagaarden.dk i Kolding ved åbent hus d. 27

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)