Starter en shop inden for kort tid, og vil gerne have styr på regnskabet/bogføringen i forbindelse med den, så jeg ikke sidder i saksen senere.
Regner med det smarteste mht. til bogføring og regnskab, er at jeg opsætter en e-conomic konto og integrere med prestashop? Eller tager jeg fejl?
Så vil jeg høre om jeg skal integrere via mit epay betalingsmodul eller via dette modul: http://prestashop.butikki.dk/product.php?id_product=10? Hvad er smartest?
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Nej, seriøst. Der kan være en pointe i at være uafhængig af betalingsformidleren. Hvis du f.eks. vil skifte til Quickpay eller acceptere betalinger direkte via PayPal eller lignende.
Nej, seriøst. Der kan være en pointe i at være uafhængig af betalingsformidleren. Hvis du f.eks. vil skifte til Quickpay eller acceptere betalinger direkte via PayPal eller lignende.
/Kjeld
Hvordan bliver man mere uafhængig af betalingsformidleren ved ovenstående, gad jeg godt høre?
Jo, hvis man har en arbejdsgang, hvor man overfører ordrer fra f.eks. ePay til E-conomic, så skal man ændre eller måske droppe denne arbejdsgang, hvis man skifter til en anden betalingsformidler. Det skal man ikke, hvis man har en integration mellem PrestaShop og E-conomic.
Det skal man ikke, hvis man har en integration mellem PrestaShop og E-conomic.
Det setup bruger jeg - og jeg kan kun anbefale Kjelds modul til e-conomic. Pengene for modulet er lynhurtigt tjent hjem på den meget hurtigere ordrehåndtering, og ikke mindst oprettelsen af varer, der også kan overføres til e-conomic, så man slipper for at skulle oprette dem to gange.
Ulempen for mig at se er, at du forever skal betale et månedligt gebyr til e-conomic, og hvis du selv står for bogføringen er der andre og billigere bogføringssystemer, men...
Findes der et modul til PrestaSHOP til et andet økonomisystem som summasumarum, winfinans eller lignende?
Jeg står selv for min bogføring, og noget af bøvlet er at holde styr på de forskellige afregningsfrister i de forskellig betalingskort samt diversegebyrerpr. transaktion - kan et sådant modul holde styr på det? hvad er det mere præcist af bogførings fordele der opnåes? Kan modulet også takle salg i forskellige lande med forskellige momssatser mm?
Nu handler denne tråd jo om PrestaShop om E-conomic, men prøv evt. at kigge på Sigma Regnskab (som er gratis). Læse mere om Sigma Regnskab og PrestaShop.