Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænet findes også som .com - problem?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle Amino'er.

Jeg går med en fix idé til et koncept, og har fundet et glimrende .dk-domæne. Dog er .com-domænet allerede taget med samme navn, og siden beskæftiger sig ovenikøbet med noget af det samme.

Kan dette skabe problemer, og hvad gør man i sådan en situation?

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 09:54

Mikael:
Dog er .com-domænet allerede taget med samme navn, og siden beskæftiger sig ovenikøbet med noget af det samme.

Du kan måske få trademark problemer, medmindre navnet er generisk af natur.

Hvis siden beskæftiger sig med noget af det samme vil jeg formode  com siden også henvender sig til danske kunder => betyder at der potentielt kan opstå forvirring mellem dk og com domæne, her vil jeg dog mene det er en fordel at have dk-domænet.

Du vil dog givet få konkurrence på google mht til rangering på selve navnet - Folk søger nogle gange på navn alene fremfor at skrive www.dit-navn-her.dk i adressebar, så når folk googler på navnet alene vil din konkurrent givet komme op også.  

For eget vedkommende fandt jeg ud af at jivana var optaget for com (og mange andre), men da com domænet ikke solgte kosmetik og hudpleje produkter og var på engelsk anså jeg det ikke for et problem, så vi gik videre med jivana.dk

Note; irriterende som andre også kan være kreative - syntes ellers at bruge Sanskrit som udgangspunkt for at finde domænenavn var en ret god og original ide.
Jivana betyder "liv" - det er der åbenbart andre der også er faldet for Smile 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 10:03

Tak for det. .com-versionen henvender sig vist kun til udenlandske kunder, og er ikke umiddelbart speciel stor eller aktiv. Faktisk ser siden forfærdelig ud. 

Navnet er lidt henne i samme boldgade som dit, dog er det blot en videreudvikling af et normalt ord/slang. 

Jeg ville primært fokusere på Danmark, med danske kunder og virksomheder. 

Så ja, jeg tror nu at jeg springer ud i det. Jeg vil i hvert fald producere en langt mere professionel løsning end den nuværende.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)