Hej. En ven og jeg, har barslet med en tanke i langtid om, at skulle starte en form for opbevaringsservice til festivaller. Vi ved der findes en virksomhed i England som tilbyder denne service, på mange af de store festivaller rundt omkring i England. Så går vores/mit spørgsmål på, om det er god skik at spørge ind til den virksomhed man har set lidt an omkring dette, og spørge om de er interesseret i, at starte noget sammen med os i Danmark. Eller om man skal tage fløjshandskerne af og så groft sagt kopiere det de kan levere, bare under en anden virksomhed? Selvfølgelig er det jo tilladt at være flere om budet omkring at yde en service. Men er der grænser for hvor MEGET af det samme vi må/kan tilbyde som den oprindelige virksomhed kan tilbyde? f.eks. af deres unikke løsninger på det område? Eller må man kopiere så meget det man kan som andre kan tilbyde, og så selv stå for hvad servicen skal koste? For der er jo fordele og ulemper ved begge dele, ved at de kan være en franchise så har man jo en virksomhed i ryggen som har erfaringen og "brandet" man kan læne sig op af, og muligvis en mulighed for at have flere resoucer imellem hænderne under opstart. Dog er min tanke at de selvfølgelig også vil have nogle procenter ved at stille navn og resoucer til rådighed for os. Hvor man så med helt egen nyopstartet virksomhed, står og skal samle alt kapital og materiel sammen, og skabe sit eget brand helt fra bunden af. Og på den måde kæmpe sig ind på markedet. Hvor fordelen så kan være, at så er det kun os selv som render med overskudet, hvis der bliver sådan et. Så vil gerne høre hvad i egentlig har af erfaringer og evt. af råd til den slags beslutninger. - Rune Jensen |
Baresso forventede jo i sin tid, at de ville blive opkøbt af Starbucks ;)