Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit Drupal6 site går ned hele tiden

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har HesteIndex.dk, som er udviklet i Drupal6, men hvis jeg laver et opslag på min fanside på Facebook f.eks og det giver en 50 online, så går sitet ned. SQL: Too many connections siger den og så går sitet Off-line.

Har siden på en forholdvis stor server. Hvad kan problemet være? sitet eller hosting?

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 13:06

'SQL: Too many connections' kommer fordi der er for mange samtidige forbindelser til databasen. Der er en konfigurationsindstilling på serveren der afgør hvor mange samtidige forbindelser den tillader.

Jeg ville starte med at tage fat i din hosting udbyder. Du skal muligvis have en større server, eller de skal sætte den ordenligt op så den kan håndtere flere samtidige forbindelser.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 09:30

Som Mads også nævner, så er der for mange forbindelser til databasen, det skal du have fat i din udbyder for at få ordnet.

Derudover (uden at kende meget til drupal) vil jeg tro der kan installeres et cache lag, så en stor del af indholdet på din side kan caches så trafik peaks ikke sender serveren i knæ.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:38

Secret Service:

Hej

Jeg har HesteIndex.dk, som er udviklet i Drupal6, men hvis jeg laver et opslag på min fanside på Facebook f.eks og det giver en 50 online, så går sitet ned. SQL: Too many connections siger den og så går sitet Off-line.

Har siden på en forholdvis stor server. Hvad kan problemet være? sitet eller hosting?

Tag et snak med din hosting udbyder om at få den forhøjet, hvis det er muligt - men også få en til at kigge på problemet, da dette er en kodningsfejl, og burde fixes.

Det lader til, at efter den har brugt databasen, at den så ikke lukker connection igen, og bare lader den stå åben.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 11:21

Lucas - Hosting4Real:
Det lader til, at efter den har brugt databasen, at den så ikke lukker connection igen, og bare lader den stå åben.

Det er unødvendigt, da PHP automatisk lukker forbindelsen til MySQL når scriptet er færdigt med at køre, jf. manualen:

The link to the server will be closed as soon as the execution of the script ends, unless it's closed earlier by explicitly calling mysql_close().

Dermed ikke sagt at der godt kunne være andre ting galt med koden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)