Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing og bogføring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en finansielt leaset varevogn i firmaet, men er meget i tvivl om hvordan jeg skal sætte den ind i bogføringen.

Bla. med afskrivning, drift, leasingydelse osv.

er der en venlig sjæl der kan fortælle mig lige præcis hvad jeg skal sætte de forskellige ting under?

Gerne en step-by-step vejledning. ;-)

Med venlig hilsen

Kristian

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 22:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej
Jeg kan ikke hjælpe dig med dit konkrete spørgsmål.. Men jeg kan anbefa dig at tjekke denne hjemmeside ud www.agera.dk/bogfoering her kan du få nogle rigtige fornuftige tilbud fra nogle dygtige bogførere..
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 18:54

Du kan ikke afskrive på en leaset bil, da det ikke er din.

Den ekstraordinære leasinydelse ved start af leasinperioden, skal udgiftføres over leasinperioden. Sættes i aktiver

Ved blandet leasing er der kun fradrag for 1/3 af momsen på den mdr. leasinydelse. Men 100% moms fradrag på driften

Mvh

PA 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:20

Ovenstående er ikke korrekt da der er tale om finansiel leasing!
Ved finansiel leasing forstår man en form for leasing, hvor man reelt opnår ejerskab over godet og en form for afbetaling over perioden.
Finansiel leasing er ikke helt nemt at bogføre, hvis det skal gøres 100% korrekt, men der er for mindre firmaer åbnet for mere lempeligere regler herfor.

Til trådstarter, hvis du ikke har fået løst problemet endnu kan du sende mig en privat besked med eksempel og virksomhedsform, så skal jeg hjælpe dig.
Mvh. Christian

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:01
du får lige en melding når jeg kommer hjem
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 18:24

Tænker du ikke på Operationel leasing ??Smile

Ren finansiering?
Finansiel leasing er den mest enkle form for leasing. Finansiel leasing betyder, at du får finansieret dit nye udstyr, og at du samtidig opnår BRUGSRETTEN over udstyret. Når leasingaftalen udløber, er du forpligtet til at anvise en KØBER, som vil overtage udstyret til den markedsværdi, som fastsættes, når du indgår leasingaftalen.

Det skulle være nok at oplyse det i noterne at der er indgået leasingaftale

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:54

Nej det er det ikke.
Vil foreslå du hopper til side 529 i kpmg's indsigt i årsregnskabsloven og læser om de fulde konsekvenser ved indregning af finansiel leasing.
Som du selv skriver opnår man den fulde brugsret og der af mulighed for afskrivninger.
-mvh.
Christian

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:22

Der findes en meget fin forklaring på finansiel leasing her

http://www.beierholm.dk/publikationer/regnskab/aarsregnskabsloven/eksempler/finansiel-leasing.html

Tonny

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 07:32

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)