Jeg har lige brug for noget indput - og nogle synspunkter. Hvad er jeres holdning til: - Pensionsopsparing - hvor meget, hvor, hvordan. - Pensions- / arbejdsudygtighedsforsikring - hvordan, hvor meget, hvor vigtig - Ville køb af fast ejendom være et alternativ til pensionsopsparing, og hvorfor / hvorfor ikke ? Tak :-) (jeg ved godt det er et af de dér kedelige emner.....) |
Hej.
Jeg har nogle erfaringer som jeg nok ikke har meget belæg for, hvis først der kommer en revisor forbi.
Pensionsopsparing:
Pensionsopsparing er sikkert meget godt, jeg ved det ikke. Det er noget der (måske) kommer dig til gode i fremtiden.
"Der vil ikke blive rokket ved efterlønnen" ;0)
Har du en stor gæld i en bil, kan det være fordel at spare ned. En høj rente
på feks. 6 - 7 % den får du jo faktisk ved at afvikle din gæld.
Køb af fast ejendom ?
For de fleste deres livs størte inverstering. Jeg tror (håber for de unge) at boligpriserne snart
hakker bremsen i.
Arbejdsudygtighedsforsikring.
Jeg har haft en i 12 år. Begyndte så at nærlæse den, og fandt frem til at jeg nærmest skulle ligge i
respirator i 3 måneder før den kunne komme til udbetaling.( Overdrivelse fremmer forståelsen )
Jeg arbejder som ufaglært i møbelindusrtien, og det er med forsikrinkrings øjne et arbejde der udgør
en høj risiko for arbejdsskader, derfor var stigningerne, alle inbetalingerne, høje i forhold til
lønnen.
Det var da bare lige nogle små lomme-filosofier, til dine spørgsmål :)
Hilsen.