Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pensions-opsparing / forsikring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 3100
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige brug for noget indput - og nogle synspunkter.

Hvad er jeres holdning til:

- Pensionsopsparing - hvor meget, hvor, hvordan.

- Pensions- / arbejdsudygtighedsforsikring - hvordan, hvor meget, hvor vigtig

- Ville køb af fast ejendom være et alternativ til pensionsopsparing, og hvorfor / hvorfor ikke ?

Tak :-) (jeg ved godt det er et af de dér kedelige emner.....)

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 07:37
Hej.

Jeg har nogle erfaringer som jeg nok ikke har meget belæg for, hvis først der kommer en revisor forbi.

Pensionsopsparing:

Pensionsopsparing er sikkert meget godt, jeg ved det ikke. Det er noget der (måske) kommer dig til gode i fremtiden.

"Der vil ikke blive rokket ved efterlønnen" ;0)

Har du en stor gæld i en bil, kan det være fordel at spare ned. En høj rente

på feks. 6 - 7 % den får du jo faktisk ved at afvikle din gæld.

Køb af fast ejendom ?

For de fleste deres livs størte inverstering. Jeg tror (håber for de unge) at boligpriserne snart

hakker bremsen i.

Arbejdsudygtighedsforsikring.

Jeg har haft en i 12 år. Begyndte så at nærlæse den, og fandt frem til at jeg nærmest skulle ligge i

respirator i 3 måneder før den kunne komme til udbetaling.( Overdrivelse fremmer forståelsen  )

Jeg arbejder som ufaglært i møbelindusrtien, og det er med forsikrinkrings øjne et arbejde der udgør

en høj risiko for arbejdsskader, derfor var stigningerne, alle inbetalingerne, høje i forhold til

lønnen.

Det var da bare lige nogle små lomme-filosofier, til dine spørgsmål :)

Hilsen.

Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:32
Hej

Personligt har jeg nok dækket mig for godt ind, men hvem ved hvad dagen imorgen bringer.

Har 2 privat pensioner : rate og kapital, rate pensionen skal bruges, hvis man er Heldig/Uheldig i at betale topskat(hører ikke selv ind i topskat gruppen)

Og så er der de "tvungne", men de er nu gode at have (stat og privat arbejdsgiver)

Og derudover ligger der en opsparing i den grå zone, som jeg senere vil overføre til børnene, hvis det økonomiske spilrum er der.

Jeg har personligt ingen forventninger medhensyn til at staten er villig til at kunne opretholde min til den tid levestandart.

Opsparing i fast ejendom.

Udmærket ide, men der er også mange faldgrupper og når/hvis det er i en mindre skala, så vil det betyde at der skal bruges en del tid på det og der kan godt blive lidt flere udgifter hen ad veje som man ikke helt har forudset. Havde en ven der gjorde det og han havde et overskud på 500kr. for hver 2-værelses lejlighed pr. måned + gældsnedskrivelsen.

Forsikring for det ene og andet har jeg ingen forhold til, men har fra arbejdsgiver side forsikring der giver 6 måneders fuld løn hvis helbreddet ryger og jeg bliver nød til at søge over i andet branche.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)