Halløjsa! I må undskylde hvis ikke dette er placeret i det rigtige forum emne - jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle smide det! :-)
Jeg skriver herinde, da jeg står i en situation med et firma kaldet: "(navn på virksomheden er fjernet af moderator - udhængning af navngivne virksomheder og personer er ikke tilladt på Amino.dk!)", som beskæftiger sig med design og kodning af applikationer til diverse platforme.
Jeg blev kontaktet af en person hvis navn jeg af betingelser ikke kan nævne herinde, omkring december sidste år, vedrørende udførelse af et design til et projekt kaldet: "Mit køleskab".
Jeg kendte ham i forvejen og havde derfor ingen tvivl om, at den betaling der blev lovet for opgaven var urealistisk. Betalingen var på ialt ~3000,- danske kroner.
Opgaven tog ialt - inkl. diverse ændringer og justeringer - ca. 25timer, fordelt over flere dage.
Da opgaven var udført gik han angiveligt igang med programmeringen af projektet og jeg skulle efterfølgende modtage en betaling. Dette blev udskudt til Januar måned grundet betalings konflikt med køber af projektet, og senere udskudt igen, og igen og igen.
Jeg kontaktede nu for lidt over 2 måneder siden firmaet "(navn på virksomheden er fjernet af moderator - udhængning af navngivne virksomheder og personer er ikke tilladt på Amino.dk!)" via en kontakt form på hjemmesiden: (navn på virksomheden er fjernet af moderator - udhængning af navngivne virksomheder og personer er ikke tilladt på Amino.dk!).
Jeg fik derefter kontakt til en sekretær. Hun spørger ind til projektet og hvilke beviser jeg har for udførelsen hvor jeg svarer hende instant. og omkring 1,5 måneder efter får jeg svar.
"Hej Gabriel,
Beklager, at jeg først skriver nu; men er netop kommet hjem fra ferie, og starter på arbejdet igen imorgen.
Jeg har forhørt mig hos Magnus, og det er helt korrekt, at vi skylder dig de penge; jeg skal undskylde fra hans side af.
Hvorledes vil du foretrække at blive betalt?
Best regards
xxx
Sekretær & Planner, (navn på virksomheden er fjernet af moderator - udhængning af navngivne virksomheder og personer er ikke tilladt på Amino.dk!)"
Sådan lød mailen og jeg tænkte: "Fint nok, endelig lidt fornuft", hvorefter jeg skrev detaljer om overførsel samt spurgte ind til hvad han havde af undskyldninger siden han selv havde valgt at blokere mig på skype og ikke svare på mine SMS'er gennem en længere periode.
Siden da har jeg ikke modtaget noget svar, og står nu i et dilemma til en vis grad. Skal jeg sige; Fuck de 3 000, jeg modtager dem nok aldrig - og det er da heller ikke det største beløb i verdenen at miste.
eller skal jeg derimod tænkte principielt og sige; Det er ikke i orden at et firma som - ifølge dem selv - er i en vis kaliber ikke betaler dem der udfører de grafiske opgaver.
Såfremt valgmulighed 2; Hvad kan jeg gøre, for at få min betaling - såfremt der overhovedet er noget jeg kan gøre - og derved også hjælpe fremtidige de må have spurgt om at udføre en grafisk opgave med at få den betaling de bliver lovet.
Jeg undskylder for en Wall of Text, og takker til dem som giver sig tid til at læse det hele og prøve at hjælpe mig i mit dilemma!
På forhånd tak,
Gabriel Sativa