Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har ikke modtaget betaling for udført arbejde: What to do?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Halløjsa! I må undskylde hvis ikke dette er placeret i det rigtige forum emne - jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle smide det! :-)

Jeg skriver herinde, da jeg står i en situation med et firma kaldet: "(navn på virksomheden er fjernet af moderator - udhængning af navngivne virksomheder og personer er ikke tilladt på Amino.dk!)", som beskæftiger sig med design og kodning af applikationer til diverse platforme.

Jeg blev kontaktet af en person hvis navn jeg af betingelser ikke kan nævne herinde, omkring december sidste år, vedrørende udførelse af et design til et projekt kaldet: "Mit køleskab".

Jeg kendte ham i forvejen og havde derfor ingen tvivl om, at den betaling der blev lovet for opgaven var urealistisk. Betalingen var på ialt ~3000,- danske kroner.

Opgaven tog ialt - inkl. diverse ændringer og justeringer - ca. 25timer, fordelt over flere dage.

Da opgaven var udført gik han angiveligt igang med programmeringen af projektet og jeg skulle efterfølgende modtage en betaling. Dette blev udskudt til Januar måned grundet betalings konflikt med køber af projektet, og senere udskudt igen, og igen og igen.

Jeg kontaktede nu for lidt over 2 måneder siden firmaet "(navn på virksomheden er fjernet af moderator - udhængning af navngivne virksomheder og personer er ikke tilladt på Amino.dk!)" via en kontakt form på hjemmesiden: (navn på virksomheden er fjernet af moderator - udhængning af navngivne virksomheder og personer er ikke tilladt på Amino.dk!).

Jeg fik derefter kontakt til en sekretær. Hun spørger ind til projektet og hvilke beviser jeg har for udførelsen hvor jeg svarer hende instant. og omkring 1,5 måneder efter får jeg svar.

"Hej Gabriel,

Beklager, at jeg først skriver nu; men er netop kommet hjem fra ferie, og starter på arbejdet igen imorgen.

Jeg har forhørt mig hos Magnus, og det er helt korrekt, at vi skylder dig de penge; jeg skal undskylde fra hans side af.

Hvorledes vil du foretrække at blive betalt?

Best regards

xxx
Sekretær & Planner, (navn på virksomheden er fjernet af moderator - udhængning af navngivne virksomheder og personer er ikke tilladt på Amino.dk!)"

Sådan lød mailen og jeg tænkte: "Fint nok, endelig lidt fornuft", hvorefter jeg skrev detaljer om overførsel samt spurgte ind til hvad han havde af undskyldninger siden han selv havde valgt at blokere mig på skype og ikke svare på mine SMS'er gennem en længere periode.

Siden da har jeg ikke modtaget noget svar, og står nu i et dilemma til en vis grad. Skal jeg sige; Fuck de 3 000, jeg modtager dem nok aldrig - og det er da heller ikke det største beløb i verdenen at miste.

eller skal jeg derimod tænkte principielt og sige; Det er ikke i orden at et firma som - ifølge dem selv - er i en vis kaliber ikke betaler dem der udfører de grafiske opgaver.

Såfremt valgmulighed 2; Hvad kan jeg gøre, for at få min betaling - såfremt der overhovedet er noget jeg kan gøre - og derved også hjælpe fremtidige de må have spurgt om at udføre en grafisk opgave med at få den betaling de bliver lovet.

Jeg undskylder for en Wall of Text, og takker til dem som giver sig tid til at læse det hele og prøve at hjælpe mig i mit dilemma!

På forhånd tak,
Gabriel Sativa

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:28

Du skal nok starte med at fjerne navne, da du ikke må hænge personer ud på Amino.

Dernæst skal du bare presse på. Lad der ikke gå så lang tid imellem du tager kontakt. Ring/skriv flere gange om ugen.

Nu er det lidt frækt, men hvis ovenstående ikke giver pote, så havde jeg havde nok overvejet at ringe til hans forældre, når han kun er 17 år.

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:37

send rykker gebyr.. og til sidst find en gratis inkasso firma der vil overtag.. gem email og alt.
og husk ingen rocker metoder.. 

Tilmeldt 10. Jan 12
Skrevet kl. 16:37

Navne hermed fjernet.

Jeg har presset på - har sendt op til flere SMS'er, flere e-mails, flere beskeder på skype (hvor jeg nu er blokeret) samt beskeder på diverse fora.

Jeg har overvejet det at kontakte hans far eller mor, men det må være den helt sidste løsning imo.

Har overvejet at få skrevet et anbefalet brev til ham hvor jeg angiver en frist på betaling hvorefter det vil blive videresendt til inkasso, men er i tvivl om det er noget jeg kan gøre.

Det skal lige siges jeg har sendt en faktura til ham på både mail og på paypal senere hen, så det er ikke fordi det er "sort" arbejde.

Tilmeldt 10. Jan 12
Skrevet kl. 16:42

Siden jeg ikke er et firma, kan jeg så godt sende et rykket gebyr (+100,- danske kroner første gang - maks 3 rykkere med 10 dages mellemrum - herefter inkasso), og kommer det ikke til at have bekostninger for mig at gøre dette?

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 16:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Tillod mig lige at slette firmanavnet fra indlæggets titel, jf. amino's reglement.

God dag

/Emil 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:48

Få styr på rykker-proceduren, før du begynder på trusler om inkasso :-)

Kontakt hans forældre med det samme, alt andet er simpelthen blot at gå rundt om den varme grød. 

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 16:55

Personen bag det "firma" er ikke engang 18 år, og han har heller ingen sekretær :P

Følg søgemaskineoptimering fra denne gut

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

GabrielSativa:
Jeg har overvejet det at kontakte hans far eller mor, men det må være den helt sidste løsning imo.

Og er du ikke ved at være der, hvor det er sidste løsning? 

Når han er begyndt at blokere dig osv. så kunne det tyde på at han ikke har pengene. Der er massere af unge under 18, der ikke er særlig gode til at administrere deres penge. I virkeligheden kan det være du gør ham en tjeneste ved at kontakte forældrene. Det kan være han er ved at få oparbejdet en gæld, hvor han har behov for at få lidt hjælp fra forældrene til at få styr på økonomien.

Nu har jeg ikke børn, men hvis jeg havde er jeg sikker på, at jeg meget gerne ville vide, hvis mit barn begyndte at skylde andre mennesker forholdsvis store beløb.

Tilmeldt 10. Jan 12
Skrevet kl. 17:39

Dette er helt korrekt.

Ydermere kan det være at dette er min eneste udvej siden det ser ud til at denne sekretær slet ikke er en sekretær og kunne se ud til at hans "dæknavn". 

Såfremt han er den eneste ejer af det, og er under 18, er den intet andet jeg kan gøre end at kontakte hans forældre. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)