Køb af engelske produkter, hvad med moms?
Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Jeg har ikke helt fanget hvordan det fungere med import af produkter indenfor EU ifh. til moms .
De varer jeg har fundet, sælges til en pris med moms, men jeg kender ikke momsen .
Kan jeg kontakte firmaet og købe deres vare uden moms?
Hvis jeg sælger for under 50.000 kr. om året, behøver jeg da ikke at sælge produkterne med moms?
Svar
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Mads Jørgensen
Skrevet
15-09-2012 kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej Martin,
Hvis du er moms registreret skal du oplyse dit moms nummer til dem du køber fra, så trækker de deres lokale moms fra. Men når du sælger varen i Danmark skal du pålægge dansk moms.
Svar
Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Tak for svaret Mads!
Jeg har godt nok et designer firma som er momsregistreret , men dog ville jeg ikke bruge det som firma til shoppen.
Vil det derfor være muligt at bare købe den med engelsk moms og sælge den videre i dk uden dansk moms?
Svar
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Frutte
Fra
Design-logo
Skrevet
15-09-2012 kl. 21:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Svar
1. Du køber alt med moms.
2. Er du ikke momsregistreret må du heller ikke sælge tingene med moms oven i.
Det korte svar er at du sagtens kan købe med og sælge uden. Igen problemer i det.
Svar
Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Tak for svaret Alex!
Lige et side spørgsmål:
- hvad skal jeg betale i skat af mit overskud ?
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
16-09-2012 kl. 18:35
Svar
Det korte svar er at du sagtens kan købe med og sælge uden. Igen problemer i det.
Når han allerede er momsregistreret så fanger bordet. Man kan ikke bare tage en del af ens erhvervsvirksomhed og holde den uden for momsen.
/Henrik
Svar
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Ja jeg måtte havde været træt, jeg opfangede ikke at han var momsregistreret.
Men jo som Henrik skriver det, er du momsregistreret så skal der moms oven alt det du sælger.
Svar
Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Også selvom jeg ikke ønsker at bruge mit design firma til en webshop ?
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
16-09-2012 kl. 19:18
Svar
Ja. Du kan ikke bare starte ny aktivitet uden moms når du allerede er momsregistreret. SKAT ser på dine samlede aktiviteter som en helhed.
Svar
Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Undskyld jeg stiller så dumme spørgsmål, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal gøre.
Jeg har fundet et produkt på ebay som bliver solgt for 200 kr., og vurdere at danskere vil kunne få stor glæde af det i DK. Derfor ville jeg købe et parti hjem, og sælge det for 300 kr.
Hvad gør jeg da med moms, når jeg er momsregistreret?
Svar