Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejseudgifter og forplejning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jeg har netop oprettet en ApS og er på vej på studietur/netværkstur. Et tæt pakket fagligt program med netværksmiddage om aftenen. Jeg tager desuden små gaver med til diverse rundvisre/formidlere, som stiller gratis op (størrelsesorden en bog eller et par flasker vin). Jeg er i tvivl om, om jeg kan betale gaver og egen forplejning på mit firmakort?
Nogen der kan svare på det?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:09

Er der tale om møder med leverandører eller potentielle kunder?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:12

Potentielle kunder/samarbejdspartnere. Gør det nogen forskel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

Taler vi i Danmark, så er første kriterium jo at det er forretningsforbindelser og at de er nødvendigt, vigtigt for driften af din virksomhed - men andre ord - ikke lige bare venner eller lignende. Jeg svarer ud fra, at du med andre ord inviterer forretningsforbindelser på bespisning der ikke foregår i din virksomheds lokaler - men det SKAL være forretningsmæssigt relevant:

Fortæring vil så på restaurant give dig 25% fradrag for momsen - og 25% fradrag for hele resten skattemæssigt

Gir du dem gaver - ex vin - så er der 25% fradrag skattemæssigt og 0% moms fradrag for det (du kan altså trække det fulde beløb inkl. momsen fra med 25% skattemæssigt)

Her må du så  også lige tænke på, at du ikke bare må erstatte løn til de som hjælper dig med at gi dem en kasse vin, men det går nok fint med en enkelt flaske som så er med de der 0% moms fradrag og kun 25% skattefradrag, som en tak for foredraget der gavner din virksomhed. Kommer du højere op så skal det jo i princippet ses som løn og skatteindberettes.

Jeg ved ikke om nogen tør komme med konkret bud på hvad sådan en gave må være - talte vi julegaver, så ligger grænsen normalt opfattet som 500 kr men det er jo ikke en julegave

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:09

Tusind tak for svar :-) Dejligt at blive klogere på detaljerne. Studieturen er i udlandet, hvis det gør nogen forskel?
Hav en dejlig dag :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

aquarius:
Studieturen er i udlandet,

Fradrag eller ej for din studietur er der ingen som kan svare på entydigt med dine sparsomme informationer. Her et link til Tax.dk som skriver lidt om forudsætningerne for fradrag. Om du så opfylder disse kan du bedst selv afgøre.

http://www.tax.dk/pjecer/studierejser.htm

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)