Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man købe en maskine hos en privat uden moms og stadig føre det i regnskabet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  PB Brændsel Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står overfor at skulle starte en enkeltmandsvirksomhed der skal beskæftige sig med forarbejdning af træ til brændsel og til det vil jeg gerne have en maskine. Og har også fundet en, men den er hos en privat mand og han har ikke mulighed for at ligge moms på regningen.

Så mit spørgsmål lyder om jeg kan købe den og stadig trække købet fra i regnskabet, så længe jeg får lavet f.eks. en dags dato seddel hvor der står hvad der er købt, pris og sælgers oplysninger.

Håber på et hurtigt svar og spørg endelig hvis der er noget der er lidt uklart.

Hilsen Per 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per, hvis du køber noget af en privat kan du godt trække det fra men så er der bare ikke noget momsfradrag.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er ja 

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  PB Brændsel Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Mange tak for de hurtige svar, glæder mig at i kunne bekræfte mig i det jeg selv var kommet frem til i mellemtiden, men de regler hos skattefar er lidt uklare. 

Så har jeg også lige et nyt spørgsmål. Hvis en virksomhed f.eks. har et underskud på 10.000 kr. og det bliver modregnet i ens personlige indkomst, får man så 10.000 tilbage i skat eller bliver man ikke beskattet af 10.000 kr. af ens indkomst ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

I en personlig virksomhed modregnes underskuddet i ens indkomst - man får ikke beløbet i skat - ellers var det jo skat som dækkede alle underskud, og der var ingen som helst grund til ikke bare at eksperimentere. Prøv at regne den modsatte vej - hvis man havde 10.000 kr i overskud, så skulle man jo ikke betale 10.000 kr i skatSmile

Har man det i mange år, kan man også risikere, at skat kalder det hobby virksomhed, og så bliver man også nægtet at fradrage det i den personlige indkomst og dermed modregne det i anden personlig indkomst

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)