Hej Alle, når jeg kigger på Google webmaster tool og jeg kan se der er en graf og der står der er 18.000 visninger (med blå) og 400 klik(med rød) og neden under er der en liste med blå tekst og en masse ord fra min shop, betyder det så at der samlet set er 18.000 søgninger på de ord og de 400 af dem har klikket på min side? Hvordan kan jeg iøvrigt udnytte disse oplysninger? Er det bare dem med flest søgninger på jeg skal fokusere på? og hvor langt ned skal jeg gå, den øverste med flest søgninger er på 400 og den sidste er på 1 Mvh. Jens |
Det er en meget lang forklaring. jeg prøver at fatte mig i korthed.
Ja, de 18.000 visninger, er visninger fra dit website, men det er både billeder og tekst. Det samme gælder for de søgeord du ser nedenunder.
Du kan se en mere detaljeret oversigt ved at vælge "Nettet" og "Dansk" i menuerne lige over graferne.
Derefter kan du klikke på gns. placering, så du får en sorteret liste over de søgeudtryk du ranker øverst på.
Nu kan du se højeste rankede søgeord og du kan se hvilke der sender mest trafik.
Vil du analysere nærmere ind på, hvilke søgeord der skaber kunder / leads, skal du lave en konverteringsanalyse og der skal du benytte google Analytics.