Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webserver optimering

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et problem med en webshop der ikke har den bedste svartid, og det er en kombination af applikationens hastighed og det indhold der bliver genereret.

En typisk side resultere i 120-150 forspøgelser til webserveren om side elementer (jpg,css,js,htm,etc), jeg har enabled server og client side cache. Connection keep alive er også enabled for at holde antallet af connections nede.

Er der nogen der har nogen ideer til at hvordan man kan optimer sidens load time, udover at reducer antallet af elementer.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:25

rene.win:

Jeg har et problem med en webshop der ikke har den bedste svartid, og det er en kombination af applikationens hastighed og det indhold der bliver genereret.

En typisk side resultere i 120-150 forspøgelser til webserveren om side elementer (jpg,css,js,htm,etc), jeg har enabled server og client side cache. Connection keep alive er også enabled for at holde antallet af connections nede.

Er der nogen der har nogen ideer til at hvordan man kan optimer sidens load time, udover at reducer antallet af elementer.

Et link ville være rigtig dejligt - så kunne jeg tage et hurtigt kig. Evt. kig efter et tilbud fra mig her på Amino omkring en optimeringsrapport :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 11:29

Hvis klienten ikke cacher de statiske filer (css, jpg, js, etc.) så vil brugerens browser spørge efter dem ved hver request, så check om det er ordentligt sat op, du kan evt. bruge page speed plugin (fra google) til at checke om det er tilfældet.

Derudover så er det ofte nemt at reducere antallet af elementer ved at kombinere dem, hvis du har adskillige CSS filer kan du meget nemt "smelte" dem sammen og minimere dem, der findes mange gratis værktøjer til at gøre dette, også for JS.

Er dine billeder så små som mulige? Tag et kig på pngcrush og lignende programmer til jpg/gif filer.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Tilmeldt 14. Sep 12
Skrevet kl. 12:09

Jeg har sat client side cache med expires, jeg tror den er bedre end cache control, men i denne situation vil jeg mene det er underordnet hvilken der bliver brugt.

I følge Google er der ikke nogen større problemer med client side cache.

Der bliver brugte en del remote og local js og css scripts, omkring 20 forskellige filer, men ca. halvdelen kommer fra 3. parts applikationer og er hostet off site.

Problemet er de 80-100 grafik elementer der indgår i siderne, request/connect time stiger stødt pr. billeder hvor imod download time er stort set 0 hver gang.

Fra Marbella, Spanien
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Miracle Spain S.L. Skrevet kl. 12:43

Hej,

Du siger godt nok at du har sat caching op, men er du sikker på det virker. Tjek det evt vha YSlow. Browsere er desuden implementeret så de begrænser antallet af forbindelser til hvert domæne, derfor kan download af dine 120-150 elementer ikke paralleliserers hvis de ligger på samme domæne, overvej derfor evt at lægge billeder og andet statisk indhold på et andet domæne (f.eks. et subdomæne).

En hurtig løsning på ovenstående er at hente dine javascript filer fra et CDN, både google og Microsoft stiller gratis CDN til rådighed for de mest brugte Javascript bibliotekter: https://developers.google.com/speed/libraries/devguide og http://www.asp.net/ajaxlibrary/cdn.ashx

Hvis du har småbilleder (f.eks. ikoner) kan du kigge på at ligge dem i sprites http://css-tricks.com/css-sprites/ for at minimere hentningen, på samme måde kan du kombinere dine JS og CSS filer med f.eks. http://code.google.com/p/minify/

Hvis du ikke har problemer med ressourcer på serveren kan det at slå kompression til også gøre at elementer hentes hurtigere, vær dog opmærksom på at du skal være ret sikker på at det rent faktisk er netværkstiden der er problemet og ikke enten server processeringstid eller renderingstid i browseren.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 14. Sep 12
Skrevet kl. 13:11

Architect:
Du siger godt nok at du har sat caching op, men er du sikker på det virker. Tjek det evt vha YSlow. Browsere er desuden implementeret så de begrænser antallet af forbindelser til hvert domæne, derfor kan download af dine 120-150 elementer ikke paralleliserers hvis de ligger på samme domæne, overvej derfor evt at lægge billeder og andet statisk indhold på et andet domæne (f.eks. et subdomæne).

Ja, det er desværre nok den bedste løsningen.

Tak for hjælpen.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:12

En URL til siden ville være dejligt, så man kan se hvor problemet ligger.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:30

det er svært at vide når man ikke ved hvilken url , men siden har ved et domæne ?

denne her amino.dk bruger giver 30% rabat grundet sin fødselsdag og den bruger er super dygtig til hastigheds optimering med mere http://www.amino.dk/forums/t/172815.aspx

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 16:50

Hvilken platform er sitet bygget på? Og kan du offentliggøre en URL? Så er jeg sikker på at du får en masse gode forslag med på vejen :)

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)