Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man indgå aftaler i en virksomhed / selskab efter stiftelsen men før registrering?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har startet selskab med en anden person, og vores stiftelsesdokument (og alt andet) er der styr på.

Jeg ved imidlertid at der er sagsbehandlingstid hos eogs på ca. 3 mdr. lige for tiden - men vi har nogle forretnings-muligheder lige nu som vi ikke vil gå glip af. Det drejer sig bla. om en distributør.

Må vi godt kontraktmæssigt indgå aftaler "under firmanavnet" med distributøren før vi har vores registreringsbevis fra EogS? Vi _har_ indsendt alt nødvendig dokumentation til dem, men som sagt er deres sagsbehandlingstid en smule hul i hovedet for tiden, og det ville være træls at miste en mulighed på dén baggrund.

Tak på forhånd! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja. I må gerne indgå aftaler mens I er under stiftelse. I skal bruge tilføjelsen "under stiftelse" indtil jeres SMBA er registreret.

Hvis I efterfølgende ikke bliver registreret af den ene eller anden grund, vil I hæfte personligt for den indgået aftale.

Tilmeldt 13. Sep 12
Skrevet kl. 09:31

Tak, det gør tingene lidt mere klart.
Hvad skriver man i firma navne hvis det er et udenlandsk firma (usa) vi skal indgå aftalen med?

Stadig 'u. Stiftelse' :)?

Og spørgsmål 2; hvis man i første gang bliver afvist (for hvilken grund det nu end måtte være, en fejl eller noget lign, jeg forventer det ikke) og godkendt bagefter, så knytter aftalen sig vel til selskabet så snart det er i funktion?

Tak igen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55

Jeg vil bare skrive under stiftelse på dansk. Hvis firmaet i USA spørger så ville jeg bare forklare betydningen.

Jeps - alle forpligtigelser som I indgår under stiftelse over til selskabet så snart stiftelsen er registreret.

Tilmeldt 13. Sep 12
Skrevet kl. 14:24

Tusind tak, du har været en stor hjælp!

Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)