Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfundet nyt krøllejern, mangler Ingeniør og kapital, samt rådgivning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har haft med "hår og mode" branchen at gøre i 10 år. Nu har jeg opfundet et krøllejern der laver krøller i håret med en helt ny teknisk teknologi som selv indfører håret og laver krøllen, det er en teknik der er meget nemmere for brugeren at håndtere, end det der hidtil er set.

Der er rigtigt mange store mærker der sælger "elektriske" hår tilbehør, feks. OBH, Babyliss, Wella osv. 

Min tanke er så at få udviklet dette her "jern" og så tage patent, og sælge produktet til de store firmaer de kan bruge i Deres navn. Hvor jeg så enten får et beløb pr. enhed de sælger, eller jeg sælger rettighederne til at bruge disse.

Eller evt. starter produktet i eget mærke, og så sælger rettigheder også.

Investorer, Iværksættere, og tekniske produkt udviklere, jeg har brug for tanker og råd her?

Bedste hilsener

Lisbeth

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 13:42

Hej Lisbeth

Dit første skridt vil være at kontakte et patentbureau hvor du kan få lavet en nyhedsundersøgelse og derefter tage patent på opfindelsen

Når du har det på plads så synes jeg du skal prøve at sælge produktet til nogen af de store virksomheder og derefter får royaleties dvs. antal kroner pr. solgt produkt

Synes det er den nemmeste tilgang til din ide/produkt

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 20:24

Hej Lisbeth

Et patent er rimelig dyrt, og vanskeligt at have med at gøre, det ved jeg af erfaring da jeg selv har nogle stykker.

Jeg har selv nogle skitser mv. til produkter i din forhandler målgruppe, som du ønsker at sælge dit "krølle jern" til- dog har mit intet med hår at gøre, så bare rolig Smile, det er mere påfund ved et tilfælde, da jeg normalt begiver mig inde i it verden.

Hvis du har prøvet det krøllejern som du selv har udviklet, må jeg formode at du også har en eller anden form for demo eller prototype.??

hvis den virke, uanset om den er simpel eller ej, og kan give modpart en ide om din teknik virklig virker, og om den skiller sig ud på den gode måde fra eksisterende, ja så er du godt kørende.

De fleste producenter er nemlig villige til at betale for patentering (hvis det er en fantastisk produkt)mod at de får eneret i noget tid, heri vil du så også få en % andel af solgte enhed, afhængig af hvad man forhandler sig frem til.

Nogle gange får man lov at have patentet fuldt ud selv, ved at give eneret i en del år, andre gange står de som medejer.

Det gode ved at et firma selv ejer noget af dit patent er at de så også har brugt penge og tid og troen på det, og den skal gerne tjenes hjem mange gang i den tid som de har eneret, derved er du tit sikret at de også arbejder for sagen og du får en share løbende, og endda med chancer for et ekstra kick i starten da de markedsføre hurtigt og agresiv for at slå produktet fast til når konkurrenter får chancen for at bruge det(din fordel), og skulle der komme folk der krænker dit/jeres patent har du en (forhåbentlig) både økonomisk og juridisk opbakning.

Der kan aldrig ske noget ved at tage et møde med de firmaer du nævner, dog for guds skyld altid en nda med dem.

Er du ekstra nervøs for at de "låner" lidt af din ide, så få en advokat til at dokumenter din beskrivelse og prototype i form af billeder osv, og stemple dem med sin dato på med kvittering.( det koster ikke alverden , heller ikke hos advokat)

Alt materiale du udlever på møde har du flere eksemplar af, og her kvittere de på dit eksemplar at de har modtaget- derved er i enige om hvilket materiale de har fået.

håber det gav svar på noget af det du ønskede?

Kort og godt, at skulle finde investorer, få det patenteret  (investorer tør som regel først at springe til når patentet er i hus 2-3 år efter), markedesfører produktet osv, så tror jeg der går lang tid og koster rigtig mange risiko penge!.

Held og lykke

du er altid velkommen til at skrive hvis du vil høre mere

Bedste hilsner

Bo Schønemann

bs@tiink.dk

tel 28 14 69 20

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:11

Hej Bo,

Mange tak for svaret, det kunne jeg virkelig bruge til noget, pænt af dig at dele din viden.

Jeg har et par flere spørgsmål, men det bliver lige på Pb.

Bedste hilsener

Lisbeth

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)