Jeg har udset mig et domæne som efter et opslag på DK Hostmaster viser sig at have statusen 'Deaktiveret'.
Hvad dækker dette over?
Domænet er oprettet i 2004, men efter et kig i Wayback Machine ser det ud til kun at være brugt sporadisk i 2009. Hos DK Hostmaster står der ikke noget om fornyelsesdato, men jeg slog det op via en anden side der skrev, at det skulle have været fornyet 30. april 2012.
Når jeg selv tidligere har benyttet ventelistemetoden hos DK-Hostmaster, har jeg blot kunnet afvente at det blev slettet fra tidligere ejer og dermed ledigt - så vil du modtage en mail fra DK-H, hvori du har 14 dage mener jeg, til at gøre krav på domænet. Når du så har gjort det, via deres side, skal du finde et hosting firma, hvor du kan oprette domænet. Eksempelvis Meebox, hvor du således blot går ind og opretter en flytning til deres servere. Så skulle det egentlig gå gnidningsfrit derfra Håber det forklarede lidt omkring proceduren.
Men ved I hvor lang tid jeg kan regne med der går? Som sagt skulle det have været fornyet i slutningen af april, hvilket det ikke blev. Jeg skrev mig på venteliste for nogle dage siden, som nr. 1.
Undskyld jeg måske spørg lidt dumt, men hvordan finder man domæner der er deaktiveret eller ophørt af en tidligere virksomhed uden at søge helt specifikt?
Er der nogle programmer eller sider der viser dette?
På-hotel.dk Hoteller, kroer, feriecentre, campingpladser og vandrerhjem - Annonce o,-
Undskyld jeg måske spørg lidt dumt, men hvordan finder man domæner der er deaktiveret eller ophørt af en tidligere virksomhed uden at søge helt specifikt?
Er der nogle programmer eller sider der viser dette?
Hej Kim. Det jeg tænkte på er en liste hvor man kan se de domæner der er deaktiveret for nyligt. I stedet for man søger efter et specifikt domæne. Jeg er selv Dk hostmaster bruger, men det kunne være spændende hvis der var redskaber til at man nemmere kunne finde de deaktiveret domæner?!
På-hotel.dk Hoteller, kroer, feriecentre, campingpladser og vandrerhjem - Annonce o,-