Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering og valuta.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikP:
Hvad sker der hvis man beder kunderne om at overføre i DKK, er det udelukket ? 
der er jo intet der forhindrer det, men om  kunderne fravælger på grund af det, er svært at vide for mig i alle fald. Du kan jo også skrive prisen er xx dkk - eller xxx Euro  og XX NOK og XXX £ - omregnet efter kursen med en margin - så kunne kunderne vælge

600 kr i kvartalet lyder møjt dyrt - en almindelig erhvervskonto bør du kunne få gratis hvis du ellers er god kunde i banken - det ville du efter min mening kunne i mange banker, inkl. ex nordea hvor vi ikke betaler noget - men om en valutakonto kan koste et eller andet - aner jeg ikke På Ravn tyder det dog ikke på at være tilfældet, men om det så er generelt, eller om det kan ha med det samlede forretningsomfang at gøre, ved jeg ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare verdensklasse input begge to.
Vi startede vores virksomhed for en god måneds tid siden, og satser på at eksport bliver den primære indtægtskilde, da vi jo bor i et lille land.
Heldigvis er vi ikke nået super meget ud over grænserne endnu, så der er tid til at tænke sig om en ekstra gang. 

Bankerne bilder jo kunderne hvad som helst ind, hvis de kan fornemme at man er en smule grøn på området, og det må så være tilfældet i denne situation.
Der er absolut ingen tvivl om at vi bør skifte bank, med mindre en forhandling kan ændre på vores vilkår i banken, så det er næste uges opgave.
Er super glad for jeres kommentarer, selvom vi naturligvis har indregnet den mer udgift for gebyret i vores kalkulationer på vores produkt.
Jeg vil som det første imorgen tage kontakt til vores nuværende bank og høre om det virkelig kan være rigtigt at der er så stor forskel på prisen.
Så må vi se hvad vi finder frem til, ellers kunne det være at man skulle kontakte sydbank, eller måske tage sig tiden til at lave en forespørgsel i samtlige banker.

Ravn : En sidste ting, er du også privat kunde i sydbank, eller er det udelukkende dit firma som du bruger banken til ?
Det er jo tit at man får en bedre aftale i hus hvis man også har andre aktiver i banken tænker jeg.

Cookie : Tak for dine input mht fakturering, det er noteret og vi vil udfra bankvalget træffe den forhåbentlig bedste løsning.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikP:
Ravn : En sidste ting, er du også privat kunde i sydbank, eller er det udelukkende dit firma som du bruger banken til ?
Det er jo tit at man får en bedre aftale i hus hvis man også har andre aktiver i banken tænker jeg.
hm hedder ikke Ravn men kommer med mit indput - i Nordea i alle fald, har det betydning - fordel og fordel + kunder har fordele i forhold til erhvervskonto gratis - og en speciel kombination af erhvervsrådgiver der samtidigt er vant til mindre virksomheder hvor privatøknomien skal spille med - så der har det samlede engagement jo betydning og det tror jeg gælder alle banker

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn

vil du hjælpe mig?
Vi er en danske firme, hvilken handler i USD. Så faktureret i USD (fx -1000 usd) og modtog (+1000 usd) på en usd konto. Hvor skal forskellen kommer fra?
Eller er her, måske, lov / regler at vi skal vise dette sælg også i dkk? med andre ord: kommer der en kursdifference i dkk?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du alene bogfører alt - alle indtægter i USD så er der ikke et større problem men ellers ja - så opstår der jo kursdifferencer normalt fra faktura til betaling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)