Jeg går, at overvejer at lukke mit firma som jeg startede som 16 årig i 2010. Dengang havde jeg en webshop kørende, tænkte at det skulle blive større og derfor valgte jeg at få et cvr.nr. Det har bare været sådan at der har været underskud det sidste årstid og det har ikke været noget der er et problem, men er ikke sjovt at bruge tid på mere.
Jeg har længe gået med drømmen om, at blive iværksætter og kunne gøre det på fuldtid. Men er lige startet som økonomielev efter handelskolen og det er jeg glad for. Så vil jeg gerne tage en massør uddannelse, som kan tages i weekenderne og vil gerne starte på, at læse HD start 2013. Så vil jeg gerne ud og rejse i 5 uger, hvor jeg nu har ferie hvert år, det skulle gerne være til steder som f.eks. Dubai, Azorerne, Hawaii osv. noget af det koster mere end andet. Men det skal der være råd til.
Så hvad vil i råde mig til, finde et ekstra job i weekenden/aftenarbejde når det passer ind for, at få sparet sammen til det? Og skal jeg lukke mit firma få alle mine aktiver solgt og have den frihed?
Det er svært at sige. Følg det du synes er bedst selv, vi kan sagtens give råd, men råd kan også være farlige.
Det er altid svært i starten, lige meget hvad man kaster sig over, og det kan være mange forhindringer på vejen til det helt store, men det er netop der man ikke skal give op.
Det er svært at sige. Følg det du synes er bedst selv, vi kan sagtens give råd, men råd kan også være farlige.
Det er altid svært i starten, lige meget hvad man kaster sig over, og det kan være mange forhindringer på vejen til det helt store, men det er netop der man ikke skal give op.
Men jeg forsøger bare med det ene efter det andet projekt og de koster, når det aldrig bliver færdigt! :) Man kan jo altid starte igen senere hen, hvis man får en idé?
vi er sikkert mange der har flere år med minusser i iværksættere starten den kan være hård , men jo jeg kender godt føelse man er ved at give op , men så får man altid mere lyst når man i kort tid har lavet andet
desuden mange kunne sikkert tjene mere ved at arbejde som kasse medarbejder i netto , men det giver ikke den samme oplevelse og følelse af man laver noget der er ens eget og ens firma der vokser op ad skaber noget nyt i danmark
vis du laver det du elsker og ikke sådan set mangler penge skal penge nok komme på et tidspunkt for den iværksættere iver at lave det man elsker smitter af på sit arbejde og til sidste giver det overskud i sin forretning meget gerne
dog i alt altid svær at svare på om det er bedste du forsætter eller ej , føl hvad du mener der er bedste for dig selv og gør den beslutning som du mener er bedste for dig.
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Skal jeg lukke mit firma og holde en pause som iværksætter?
Hvis du er i tvivl og i det hele taget har behov for at stille spørgsmål, så er svaret klokkeklart: JA!
De fleste "rigtige" iværksættere jeg kender kan ikke side stille i 5 minutter uden at "starte et nyt firma" .. som regel bliver det ved tanken, for man skal jo selvfølgelig fokusere og samtidig brænde for det man laver, og det kan være svært at gøre det for 10-20 projekter af gangen :-)
Jeg synes, at Mikkel rammer hovedet på sømmet. Du skriver at din webshop det sidste års tid har givet underskud. Kan det være et udtryk for at andre ting har optaget mere og mere af din tid?
For mig virker det som du har en god plan for de næste år. Med et job som du er glad for og med planer om at læse både massør og HD er det efterhånden svært at se hvor timerne til at være selvstændig skal findes.
En pause skader ikke. Dit CVRnr render ingen steder, men vil vente på at du får den rette ide.
Viste vel godt i ville sige, at jeg er den rette til at beslutte det :) Men altid godt, hører andres mening.
Til Søren så kan man få dispensation til hd :)
Men når jeg taget massør uddannelsen, har jeg da en idé om, at være selvstændig igen ved siden af, så ikke ideer jeg mangler. Bare tid så jeg tager mig sammen igen ;) Hvilken faktisk også er svaret på mit problem, når jeg tænker mig om! :)