Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har 2 spørgsmål ang. fagforening og skattekort

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg har endelig fundet mig et fuldtids arbejde og har derfor nogle spørgsmål

1) Skal man være medlem af en fagforening og skal det være den som virksomheden selv er medlem af ?
 - hvad får jeg ud af det ?

2) Kan jeg spare penge ved at oprette et skattekort ? 
Jeg har stadig nogle omkring 10.000 kr. tilbage på mit frikort, men det kommer jeg hurtigt til at bruge, og kunne derfor godt tænke mig at vide om jeg skal have lavet et skattekort, eller om det ikke kan betale sig. 

Håber nogle kan hjælpe mig, da jeg er på bar bund angående fagforeninger og noget af skat

mvh.

Oliver Pedersen

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 18:07

Du skal ikke være medlem af en fagforening, men det er klogt at melde dig ind i en a-kasse.

Mht. skat, er jeg ikke mere klog end du er. Kunne forestille mig at bruge frikort op, og så få et "rigtigt" skattekort bagefter.

Spørg din arbejdsgiver!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oliver Pedersen:
1) Skal man være medlem af en fagforening og skal det være den som virksomheden selv er medlem af ?
 - hvad får jeg ud af det ?

Fagforening eller som Fru Hartmann som minimum a-kasse vil være en god idé. M.h.t. fagforening kan der være en overenskomst eller lignende, som kræver medlemskab af en særlig fagforening. Hør nærmere hos arbejdsgiveren og/eller personalet/tillidsmanden.

Oliver Pedersen:
Jeg har stadig nogle omkring 10.000 kr. tilbage på mit frikort, men det kommer jeg hurtigt til at bruge, og kunne derfor godt tænke mig at vide om jeg skal have lavet et skattekort, eller om det ikke kan betale sig. 

Du kan ikke umiddelbart spare penge på at få et skattekort i stedet for et frikort, men du kan få en mere korrekt skatteansættelse ved at forskudsregistrere de korrekte indkomst- og fradrag.

Kontakt SKAT evt. ved personligt fremmøde og få indberettet de korrekte tal, så undgår du forhåbentlig nogle ubehagelige overraskelser, når selvangivelsen bliver indberettet for 2012.

Tonny

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 18:50

Oliver Pedersen:

Nej, men du får fordelt din indtægt på de tilbageværende måneder. Så i stedet for at få meget udbetalt den første måned og lidt de sidste, kan du få det udbetalt med samme beløb alle de resterende måneder.

Jeg vil personligt helst vælge at få det ændret, så jeg har nogenlunde det samme til rådighed hver måned. Især til den dyre julemåned for de fleste af os.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:37

Tak for jeres svar alle 3. 

Jeg er blevet lidt klogere :) 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)