Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg bruge til styring af varenumre-priser osv.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Sagt med det samme... Jeg aner ikke hvad jeg er gået ind i. Men har startet en forretning og ville da udvide med en webshop, (Hvorfor ikke?) Hmm

Får tilsendt 3000+ varenumre hverdag, med pris rettelser og varerettelser osv. At importere dem i min shop (Scannet) er ikke svært, men at rette i dem er, sagt mildt, ikke sjov.  Jeg får en txt fil laver den om til csv, og begynder rettelse, flytter kolloner, kopiere kolonner, problemet opstår når der er taget vare ud eller lagt vare ind.

Findes der dog ikke et lille program, hvor man kan starte med at gøre nogle kolonner faste, skrive navne, også importere det hele i et snuptag? (Måske lidt mere teknisk, men princippet...    Enhver hjælp modtages med kys hånd.

Allan

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:08
Hej Allan

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men er nysgerrig for at høre, hvordan du får billederne importeret sammen med varerne, hvis disse altså indeholder billeder.

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 21:21
Hej Allan

Scannet''s webshop er bygget op med et sæt data entries, (Som alle andre, tror jeg) imellem disser er en kolonne der kan indeholde url til billeder. Så kræver det blot man har billederne liggende et sted på nettet. Teknikken bag kan jeg helt bestemt ikke svare på. Men det er der nok andre der kan. :-)

Al

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:47
jeg kan godt lave et lille update-program til dig,

men det kræver at jeg/du/vi får direkte adgang til databasen hvor varene ligger.

Og jeg kender ikke Scannet''s løsning, så jeg ved ikke om de vil tillade det?

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 09:03

Dato: 26-06-2007 22:47:24 Forfatter: cpufan
jeg kan godt lave et lille update-program til dig,

men det kræver at jeg/du/vi får direkte adgang til databasen hvor varene ligger.

Og jeg kender ikke Scannet''s løsning, så jeg ved ikke om de vil tillade det?

Mener du ikke det kan laves eksternt, evt ende i en txt /csv fil og så importere denne ind i shoppen?

Arbejdsrutinen som jeg har forestillet mig den:

1. Eksport af eksisterende liste af vare/priser osv. fra webshop.

2. Import af disse i "motor". (script, program... whatever)

3. import af ny tildsendt pris/vareliste i motor.

4. Iværsættelse af motor.

5. Import til webshop af ny liste af vare/priser osv.

6. Opdatering af webshop.

7. Slut.

Jeg aner som sagt intet om det, men skulle jeg gøre det i hånden, skal motor bare skiftes ud med mit navn.  :-)

Programmet GroupMail har en feauture der kan sammenlignes med dette, den har en begrænsning på 10 karaktere i dataentris.

Og ingen mulighed for at gøre kolonner til faste.

Jeg kontakter Scannet

Al

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 09:51
Nej Scannet tillader ikke adgang til databasen.

Det skal kunne gøres uden... Andre gør det :-)

Al

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 20:11
Jeg har tidligere lavet en webshop update-program, hvor en af primær-funktionerne var meget lig dine ønsker.
Dette var dog til en DanDomain-shop.

Hos DanDomain har man mulighed for at uploade en fil til en ftp-server.
Derefter eksekvere
en url, hvor efter at data''ene vil blive importeret fra den uploadede fil.

Det gjorde at vi ikke behøvede adgang til databasen, samt at vi alligevel kunne kører det fuld-automatisk.

Det kan være at Scannet har noget lign.

Alt om både i Danmark

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 12:21
Vi har lavet en del løsninger til eShops, hvor mange kan oploade billeder med FTP og indlæse produkter gennem txt / csv filer. 

Billeder

Hvis billederne hedder det samme som varen eller varens produktnr, så hentes det automatisk ind i databasen under de rigtige produkter. Det virker og kan laves som en automatisk løsning der kører over natten, eller eventuelt en manuel løsning, hvor man uploader og så trykker på en knap for at systemet læser billederne ind, eller en kombination af begge.
Så er det lidt nemmere at arbejde med nye produkter og nye priser med mere.
Vare

Varerne hentes selvfølgelig ind fra en csv fil eller txt fil. CSV gør det nemt at rette priser med mere i excel, forderefter at importere dette.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)