Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring brugt salg fra webshop.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med.

Hvis jeg køber 100 fx LP plader og nogle gamle pladeafspillere brugt på fx DBA og derefter sælger dem videre på min webshop (dette er et eksempel).

Hvordan er reglerne, mht brugt salg fra webshop, her tænker jeg garanti, returret osv. - er der nogle specielle ting jeg skal være opmærksom på?

Står du og skal bruge en ny barbermaskine? Så læs vores barbermaskine test.

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Formuler Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Du kan læse mere om din problematik her: http://www.paulex.dk/files/manager/downloads/brugtbil.pdf 

Brochuren er godt nok mere tiltænkt forbugeren og mht. biler, men reglerne er de samme.

Altså; du er forhandler, når du driver en webshop, og derfor er der to års reklamationsret, ligesom der ved al anden handel er 14 dages fortrydelsesret. Der findes ikke noget, der hedder "købt som beset," når man er forhandler.

Der er naturligvis nogle begrænsninger i reklamationsretten. Der skal tages højde for, hvad man kan forvente at få et beløb. Sælger du f.eks. en pladespiller for en 50'er kan køber nok ikke forvente, at pickupen er spritny. Eller at sliddelene holder i 2 år. Med mindre, at du skriver, at den er i stand som ny i produktteksten.

Mvh.

Anders Hein

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)