Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel fradrag som privat i eget firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har et lille foto firma, som jeg bruge lidt af min fritid på.
Nu har jeg så pr 1/8 fået privat bil og for derigennem kørsels godtgørelse fra mit normale arbejde når jeg kører til kunder.
Og har fået besked på at jeg også kan få km godtgørelse efter statens takster når jeg kører ud til mine kunder osv ( foto kunder/aftaler)

Men hvordan skal dette foregå?
Jeg føre selvfølgelig log på over km og start og slut osv. men hvordan skal jeg forholde mig til det i forhold til at evt udbetale, eller trække det fra i skat?

nogen siger jeg bare kan udbetale det, andre siger jeg skal modregne det i mine oplysninger til skat når jeg skal lave selvangivelsen?

håber nogen kan hjælpe.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mljfoto:

Men hvordan skal dette foregå?

Når du opgør din kørsel ud fra din kørebog, så kan du beregne din kørselsgodtgørelse ved at gange med statens takst (som i øjeblikket er 3,80 kr. pr. km for kørsel op til 20.000 km årligt.

Når du har beregnet din godtgørelse, så laver du et bilag til dit regnskab, hvor du henviser til detaljer i kørebogen, og skriver beløbet på bilaget.

Derefter kan du flytte beløbet fra din erhvervskonto og direkte over på din private konto, uden at du skal betale skat af beløbet.

Når du skal bogføre bilaget i firmaets bogholderi, så skal du lægge udgiften ind på en alm. driftskonto, og beløbet bliver således modregnet 100% i virksomhedens resultat.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)