Jeg mistænker mig selv for at have designet min online service Meemooz, så den ikke er helt så brugervenlig som den kunne være. Hvad siger I til følgende spørgsmål?
Er det indlysende hvad servicen tilbyder?
Er det indlysende at man kan logge ind via Facebook?
Når man har logget ind via Facebook, er det så indlysende hvordan man laver en ny beskrivelse af en oplevelse?
Skyd løs! Det er den eneste måde servicen bliver bedre på :-)
Hej Mark
Naar jeg kommer ind paa siden ligner det lidt en rejse side hvor jeg kan soege efter flypriser eller noget i den retning. Naar jeg kikker ind paa "why m..." for at se hvad det er for noget ser jeg en helt masse bokse med billeder i og tror at jeg nu skal til at klikke paa hver boks for at læse om det.. Det gider jeg ikke og har lukket siden ned. Men provede dog at trykke paa din guide. Naar jeg saa trykker paa nr 1 eksvis bliver jeg sendt over til en ny side med en helvedes masse tekst.. Jeg gider ikke læse alt det, jeg lukker siden og bruger min dag paa noget andet.
Det er bare saadan jeg oplever det og har det.
Jeg ville meget gerne have en video paa 1-2 min. paa forsiden og paa "Why M.." siden der hurtigt og nemt forklare mig hvad det er.
Efter lidt tid på siden, ved jeg stadig ikke helt, hvad den går ud på.. Ikke engang efter jeg trykkede på "Why Meemooz" - og personligt kan jeg ikke lide hjemmesider, som både kører dansk og engelsk. Siden ser sådan set pæn nok ud, men forstår på ingen måde konceptet med den.. Jeg ved stadig ikke hvorfor jeg skulle oprette en bruger derinde, samt hvad jeg får ud af det. :)
Jeg har forsøgt mig med en hurtig mock-up på, hvordan jeg på en bedre måde kan forklare, hvad min service leverer. Designet skal selvfølgelig være pænere....
Har du overvejet at lave din "service" som en facebook app i stedet? Tvivler på folk er interesserede i at skrive om deres oplevelser et seperat sted, hvis de er brugere af facebook.
Jeps har overvejet det, men appen var ikke inden for budget og har snakket med rigtig mange, som ikke bryder sig om den måde, som man deler oplevelser på på Facebook.
Som en mellemvej har jeg sørget for at Meemooz er rigtig godt integreret med Facebook.