Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge produkter B2B der koster fra kr 50.000 i en webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender til eksempler på webshops der sælger "ting" der er i prisklassen kr 50.000+ 

Er ved at forberede businesscase for kunde i et unik B2B marked. Der påtænkes at sælge noget specifik udstyr B2B via webshop.
Kunderne vil være internationale. Udstyret er forholdsvis dyrt, så en ordre vil typisk være på 50-100K.

Efterspørger derfor eksempler på B2B shops der sælger produkter i ovennævnte prisklasse.  

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 23:24

Hmmm, er det ikke bare at se solenergi? de ligger gerne i 100k+

Så man kan vel godt hvis der er god kendskab til produktet samtidig med det er beskrevet rigtig godt osv?

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 23:42
Bo Gunnarson:

Hmmm, er det ikke bare at se solenergi? de ligger gerne i 100k+

Så man kan vel godt hvis der er god kendskab til produktet samtidig med det er beskrevet rigtig godt osv?

Good point! - viser at selv B2C markedet er godt med.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 10:39

Så længe der er en betalingsmulighed med "betaling pr. faktura" eller lign, så er der ikke noget til hindring for en B2B webshop - faktisk så er det temmelig udbredt især for distributører af nicheprodukter...

Betaling pr. kreditkort er dog ofte ikke attraktivt, dels pga. transaktionsgebyret, dels pga omsætningsgrænsen pr. måned som man hurtigt løber ind i hvis man køber B2B med kreditkort...

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 11:19

Ole Pedersen:
Betaling pr. kreditkort er dog ofte ikke attraktivt, dels pga. transaktionsgebyret, dels pga omsætningsgrænsen pr. måned som man hurtigt løber ind i hvis man køber B2B med kreditkort...

Den med transaktionsgebyret var noteret, men har nu forventning om det kan forhandles ned. 

Hvilken omsætningsgrænse tænker du på ??

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:26

Serverløsninger til større virksomheder er ikke svært at få til at ramme det prisleje. Jeg ved fx at Dell har de fleste af deres serverprodukter til bestilling på hjemmesiden, og hvis du vælger sådan én inkl. et par licenser mm., så er det i hvert fald det mindste problem at komme op på 50.000.

Fx: http://premierconfigure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=pem520&model_id=poweredge-m520&c=dk&l=da&s=pad&cs=RC1077943&~tgt=cfg&customer_id=RC1077943

Med den rette konfiguration kan du nok runde millionen. :-)

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 11:29

Kim Hjortholm:
Hvilken omsætningsgrænse tænker du på ??

Alle kreditkort har en grænse for hvor meget, der kan hæves på kortet indenfor typisk 30 dage. Denne grænse varierer fra kort til kort og er også afhængig af til hvilken slags køb kortet bruges. Webshopkøb kategoriseres normalt som kontant hævning og her er den typiske beløbsgrænse 30000-50000 pr. 30 dage for alm. visa-kort.

Bemærk, at det er en grænse, der er på selve kortet og har ikke noget at gøre med, om der er dækning på kontoen eller ej.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:10

Hej Kim

Jeg tror ikke på det. Jeg har ingen forudsætninger for mit svar, da jeg ikke ved, hvilket udstyr, der er tale om - ergo er det udelukkende min egen vurdering.... Dog vil jeg sige, at jeg ikke selv ville kunne finde på at købe noget i udlandet på den måde. Jeg ville være for skeptisk og ville tage en snak med leverandøren først. Desuden ville jeg forvente lidt kredit, når jeg køber for sådan et beløb.

Michael

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Fra  Jivana Skrevet kl. 14:52

Fokus Administration:
Dog vil jeg sige, at jeg ikke selv ville kunne finde på at købe noget i udlandet på den måde

Nu snakker vi B2B inden for segment hvor 50-150K  er småbeløb.
Når det er sagt, så er det min forventning at produkter i den prisklasse typisk betales via en bankoverførsel. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)