Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er helt grøn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg landet her - har prøvet at søge, men det er sgu svært at ramme fornuftige tråde.
Jeg væder på mine spørgsmål har været oppe før, men så lad os tage den en gang til for prins knud.

Jeg vil sælge mit opfundne brætspil.. (nice one. Det lyder allerede så klicheagtigt som det er :-))

min to-do liste for første stadie:
Få beskyttet konceptet i spillet.
Sætte spillet i produktion (500-1000 enheder). Herunder æsker, spilleregler og plasticdimser.
Etablere en salgskanal. Dvs website, hvor jeg - salgets omfang taget i betragtning - forventer personligt at kunne pakke og afsende til kunderne pr. efterkrav via postdanmark.

Et stadie som skal spinde af mens jeg passer mine 37 timer i mit nuværende job. Så tager jeg den derfra, hvis jeg får blod på tanden.

mine spørgsmål:

1. Går jeg ind ad døren hos erhvervs og selskabsstyrelsen og registrerer mig en enkeltmandsvirksomhed?

1. Hvordan opstarter jeg mit regnskab (keepin it simple)? Bør jeg alliere mig med en revisor når jeg starter i så lille skala?

3. Hvordan afregner jeg med grafiker og trykkeri-virksomhed?
Betaler jeg bare fakturaer ud af et "tilsidesat" beløb af min privatøkonomi?

Hvordan foretager jeg papirarbejdet ved et salg?.. En kunde vil købe et spil, sender mig en mail med sin adresse, jeg sender pr. efterkrav... voila!.. gemmer jeg så blot papirene?

Hvordan beskytter jeg mit gameplay?

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:51
Foerste skridt: Faa lavet en fortrolighedserklaering, saa du kan vise skidtet/braedtet til nogen! Det skal du nok have en advokat til at goere, men det kan ikke koste saa vildt meget af spareskillingerne, men er ret vigtigt.
Naar du saa har din fortrolighedserklaering, saa vis det til en hel masse (faa dem til at skrive under paa fortrolighed foerst!), og de vil sige ''ja'', ''nej'', ''kan ikke'', ''hvor interessant'', ''naa'', o.s.v. Derved bliver du meget klogere paa hvem du egentlig skal have fat i.
For mig at se skal du baaede have fat i producenter, men ogsaa overvejer distributionskanalerne - og besoeg dem - de skal nok give deres mening.
Fra 3100
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:05

ASE har nogle fortræffelige gratis arrangementer, hvor du kan få hjælp til alt muligt, når du starter virksomhed.

De er utrolig hjælpsomme, og der er både advokater, revisorer, markedsføring, forsikring, bank osv.

Man tilmelder sig på deres hjemmeside.
Møder op, og udfylder skema om hvem man vil tale med.
Bliver kaldt ind - lidt ligesom hos vagtlægen :-)

Mht til registrering hos Erhvervs- og selskabsstyrelsen, kan du med en digital signatur, selv registrere din virksomhed på Webreg.dk.

God fornøjelse.
Anne Mette

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16

Hej Redsox!

Du må også gerne benytte dig af vores tilbud til Aminoer...1 møde gratis
Der kan du i hvert fald få svar og hjælp til 4 af dine 5 spørgsmål...

Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 08:20

Der er ikke tale om total hemmeligholdelse.

Mit brætspil er Plan B, i forhold til en Plan A som var et TV-gameshow. Mange gode mennesker på de danske tv-stationer kender konceptet, men derfra, og så naiv tro på at ingen kan bøffe gameplayet, er der vel stadig et skridt?

Jeg har sat mig så vidt muligt ind i branchen bag spillene i legetøjsbutikkerne, og meget peger mod et lukket land. "Overdrag konceptet til en af de store drenge... eller drop at komme på hylden i BR". Rådet jeg har fået på det punkt, er at bevise spillet salgbarhed først for at kunne sælge til disse store drenge... for størst mulig personlig gevinst.

Det vil altså sige primitiv salgskanal... website, og pover markedsføring.
Jeg bor i København så det ER muligt at træde ind i de uafhængige spilbutikker der ligger her og komme på hylden, men det sælger jeg ikke 1000 spil af.

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 09:49
Du kunne jo også prøve at pitche dit spil til diverse forlag/spiludgivere, og høre om de vil stå for produktion og markedsføring på landsplan..
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 18:20

Hej, Du har sikkert set dette link før

http://www.dkpto.dk/brochurer/html/spil_og_koncepter/#Anchor-16896

Det er lidt info om hvordan du kan beskytte dit brætspil. Du vil sikkert opleve at det er svært at få nogen til at skrive under på en hemmeligholdelse erklæring og især hvis de i forvejen er i samme branche - udfra devicen: Det vi ikke skrive under på for tænk nu hvis det er det samme koncept som vi selv planlægger at smide på markedet..
Men ellers hvorfor ikke tage chancen, få produceret de 1000 stk. og se hvordan det går.
Mht. regnskab: begynd med et excelark, og brug pengene på udvikling og produktion - dermed ikke sagt at du ikke med fordel kan tale en revisor.

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 20:33
Hej Redsox.
Tillykke med din iværksættertrang. :-)
Hvis du ikke allerede har besøgt dem, så kig forbi www.virk.dk og www.startguiden.dk. Begge sites har masser af gode råd til hvordan du kommer i gang og hvordan du får besvaret en hel del af de generelle opstartsspørgsmål.
En god idé er at søge ligestillede, hvis du ikke liiige har en masse iværksættere i din omgangskreds. Sparring med andre i samme situation (også selvom de repræsenterer helt andre brancher og produkter end du) er en vigtig del i processen - og hvem ved? Måske ender det ovenikøbet med at du får kastet nyt lys over nogle ting, får nye ideer, netværk og et par samarbejdspartnere...
I dit tilfælde ville det f.eks. ikke være dårligt at få kontakter i Østen, så du kan producere spillene billigt? (Bare et eksempel ;-)
Dansk Iværksætter Forening (www.dif.dk) har ofte arrangementer, som du kunne både lære noget af og blive inspireret til dit næste træk.
Rigtig god fornøjelse med det!

De bedste hilsner,
Pouline
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 08:45
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 08:59
Godt gået Redsox.

Og et genialt koncept, specielt i disse tider - håber de blivet revet væk.

Hilsen
Flemming

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)