Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inspiration til opsætning, evt. et andet joomla modul

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 71
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i friske amino brugere :)

Jeg har for nogle måneder siden startet et nyt site op, elektroniktest.dk.

Jeg har hørt fra flere forskellige personer, at de synes min artikel menu, ikke er let at finde rundt i, så det vil jeg selvfølgelig gerne gøre noget ved. :)

Spørgsmålet er hvordan jeg skal sætte det op, så det stadig har et lækkert design, men stadig bruger-venligt.

Her er et direkte link til artikel menu'en - http://www.elektroniktest.dk/index.php/artikler

Håber der er en der kan hjælpe mig, med nogle idéer til hvordan jeg kan optimere det, og gøre det mere bruger-venligt. :)

Fortsat god aften allesammen!

Mvh Kasper Hansen
ElektronikTest.dk

Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 07:42

Slet ingen aminoer der har en idé eller et forslag ? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:01

De forskellige kategoriers overskrift flyder sammen med billede og artikeltekst. Forstået på den måde, at der ikke er nogen afgrænsning til det skimmende øje. Det er måske det der virker forvirrende for nogen.

Prøv eventuelt med tværgående opdelings streger, eller understreg dine H2, for at hjælpe øjet til nogle holde punkter.

Personligt syntes jeg ikke siden var uoverskuelig, men hvis jeg lænte mig tilbage og lod blikket farer over skærmen, uden at læse, blot skimme, så fandt det kun afgrænsninger i hver kant, ikke i nogen af kategorierne.

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 09:04

Hej Kaspar

Lav evt. en border rundt om hver kategori, det kunne øge overblikket.

Deaktiver de links du ikke har noget i. Jeg ramte et "mere" knap og i stationær - kontor.

Der er ikke noget mere irreterende end at komme ind hvis der er tomt. "Brugervenlighed"

Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 20:42

Har nu forsøgt at ændre lidt på modulet, så det er lidt mere simpelt, og jeg har fjernet tomme kategorier. :) Hvad synes i ?

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 21:11

Hej Kasper,

Jeg synes du skal overveje at hive artikelmenuen ud af din topmenu, og placeren den som modul dér hvor du har Login på forsiden.
Og så kan/skal du vise den vertikalt i stedet for horisontalt som den er nu.

Årsagen er, at du så får muligheden for at "folde" hele menuen ud og give brugerne overblikket med det samme - uden at man skal klikke og have musen over menupunkterne for at se hvad der gemmer sig under dem.

Derudover ville jeg overveje at placere søgefunktionen deroppe hvor du har sprogvælgeren - enten ved siden af eller i stedet for, og så med sprogvælgeren ovenover.

Det handler om, at der er nogle placeringer på hjemmesider, som brugere automatisk kigger efter/på når de fx. leder efter en søgefunktion. Og det samme med sprogvælger (som du allerede har i det rigtige område).

Dine "Seneste nyheder" samt "Mest læste artikler" kan du overveje at placere i et modul som viser både billedet samt en lille teaser, der kan give brugeren lidt fornemmelse af hvad artiklen handler om - hvilket er meget svært at fornemme, med kun et udsnit af et billede som du har nu.

Håber du kan bruge noget af det - det er jo heldigvis dig der skal beslutte om du vil implementere ideerne :)

/Henrik :)

Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 00:15

Henrik Holm Nielsen:

Hej Kasper,

Jeg synes du skal overveje at hive artikelmenuen ud af din topmenu, og placeren den som modul dér hvor du har Login på forsiden.
Og så kan/skal du vise den vertikalt i stedet for horisontalt som den er nu.

Årsagen er, at du så får muligheden for at "folde" hele menuen ud og give brugerne overblikket med det samme - uden at man skal klikke og have musen over menupunkterne for at se hvad der gemmer sig under dem.

Derudover ville jeg overveje at placere søgefunktionen deroppe hvor du har sprogvælgeren - enten ved siden af eller i stedet for, og så med sprogvælgeren ovenover.

Det handler om, at der er nogle placeringer på hjemmesider, som brugere automatisk kigger efter/på når de fx. leder efter en søgefunktion. Og det samme med sprogvælger (som du allerede har i det rigtige område).

Dine "Seneste nyheder" samt "Mest læste artikler" kan du overveje at placere i et modul som viser både billedet samt en lille teaser, der kan give brugeren lidt fornemmelse af hvad artiklen handler om - hvilket er meget svært at fornemme, med kun et udsnit af et billede som du har nu.

Håber du kan bruge noget af det - det er jo heldigvis dig der skal beslutte om du vil implementere ideerne :)

Hej Henrik,

Tak for dine idéer, jeg har lige været i gang med at give hele siden en ordentlig overhaling, og vil forsøge at rode lidt rundt med de ting du fortæller.

Hvad angår Seneste nyheder og Mest læste artikler, har du så en god idé til et modul, som kunne være perfekt til dette ? Det kan til tider være en jungle at finde den rigtige :D hehe.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Fra  2nd Level Skrevet kl. 09:45

Kasper,

Du har helt ret - det er lidt af en Jungle :)

Personligt er jeg ret glad for Gavickpro's News show Pro GK4, da det er extremt fleksibelt. Men samme fleksibilitet, kræver også at man lige sætter sig ind i hvordan det behyttes og hvad man kan, før man får den fulde glæde af det. Til gengæld er det gratis, og understøtter både Joomla artikler, K2, Virtuemart, RedShop m.m. :)

Kig på det og brug lidt tid til at lære det at kende - så bliver du glad for det!

Fra Hammel
Tilmeldt 26. Oct 11
Fra  ElektronikTest.dk Skrevet kl. 11:46

Henrik,

Det sjove ved det hele, er at det modul som bliver brugt disse to steder, rent faktisk er Gavickpro's News show Pro GK4 :D

Men, jeg vil da lige bruge lidt tid her i weekenden, på at sætte det op på en anden måde. :)

Hvad angår artikel menuen, har du så en idé til et modul, som kan sættes op til at køre vertikalt, med mulighed for at "poppe ned", i de forskellige kategorier ?

Kasper Hansen

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Fra  2nd Level Skrevet kl. 09:27

Hej Kasper,

Fedt med GK4 News Pro - så kender du til det i forvejen, og skal bare justere det lidt :)

Mht. til menuen, så er det lige før at jeg tror at det i Joomla medfølgende menumodul kan løse opgaven! Og hvis ikke, så tag et kig på listen på http://extensions.joomla.org/extensions/structure-a-navigation/menu-systems og evt. Offlajn's menu, som jeg selv har været glad for tidligere. Sidstnævnte finder du på http://extensions.joomla.org/extensions/structure-a-navigation/menu-systems/accordion-menus/11215?qh=YTo4OntpOjA7czo0OiJtZW51IjtpOjE7czo1OiJtZW51cyI7aToyO3M6NjoibWVudWVzIjtpOjM7czo2OiJtZW51J3MiO2k6NDtzOjY6IidtZW51JyI7aTo1O3M6NToibWVudSciO2k6NjtzOjc6IidtZW51JywiO2k6NztzOjU6Im1lbnVlIjt9

Lang URL - sig til hvis den ikke virker :)

/Henrik

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)