Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af populært domæne?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige nødt til at høre hvordan reglerne er eller hvordan man skal forholde sig omkring domænenavne der pt er tilknyttet en virksom, men som ikke har fornyet domænet, hvorfor det er på vej til at udløbe. Hvis en kendt virksomhed har en side med det pågældende domænenavn, men at ex. jeg så får det tildelt efter at have stået på venteliste til det, kan virksomheden så gøre mig noget? Har de lovligt krav på at få domænet tilbage uanset hvad eller hvordan gælder reglerne? Gider ik en tur i retten, så hellere lade domænet udløbe :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 19:32

Hej Allan,

Jeg kan ikke give dig et præcist svar, men jeg kan til gengæld give dig linket til ''Lov om internetdomæner''. Skype-Smile

Link: Lov om internetdomæner.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 19:33

Det er svært at vurdere når man ikke kender domænenavnet eller virksomheden. Hvis de er beskyttet af varemærkerettigheder eller lignende, så mener jeg at de kan snuppe det igen, hvis de har lyst.
Men du kan jo altid købe det og så satse på at de ikke vil bruge det - i værste tilfælde skal du bare aflevere det tilbage igen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 19:57

Ahh, tør sku næsten ik, hehe... Har dog undersøgt at der ik er tale om et varemærke og min overtagelse vil med stor sandsynlighed kunne betegnes som værende i ond tro, selvom jeg ville benytte domænet

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 19:59

Ja, det er ikke en helt nem verden. Reglerne er ofte lidt slørede og der er mange meninger om reglerne er skrevet og lavet som de burde være :) Tag eventuelt fat på Kristian Holte (http://www.klaradvokater.dk/Kristian-Holte.84.aspx) han har hjulpet mig før og er utroligt kompetent :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 20:03

Loven om domænenavne er svær at blive klog på. Jeg tror det er de færreste, som kan finde hoved og hale i de domme der falder indenfor området. Jeg husker en herre som havde ejet et domæne i 15 år, men måtte overlade det til en nystartet virksomhed, fordi han ikke selv benyttede det til andet en mailhotel.

Jeg tror du får svært ved at forsvare dit køb, hvis du ender med at overtage domænet. Du er jo allerede klar over hvem nuværende ejer er, og hvis firmaet stadig eksisterer, er der med stor sandsynlighed tale om en tanketorsk. Som du selv er inde på, vil du nok få svært ved at overbevise folk om, at din overtagelse ikke delvist bunder i ond tro. Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:07

Netop :-) kan så bare håbe for deres egen skyld at de får ordnet det

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 20:29

Tror nu bare jeg ville købe det, kan jo være de ikke skal bruge det mere / konkurs eller lign. Hvis der så kommer det mindste bøvl, så får de det selvfølgelig tilbage. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:51

Så kan man vel reelt bare lige så godt lade det være, hvis man alligevel regner med at måtte overdrage det Big Smile Tror dog ikke virksomheden er på vej i hullet, særligt fordi det er en side der brandes stærkt i både tv og på nettet. Kan vel lige så godt røbe at der var tale om denne side og deres domæne der mangler fornyelse - og ingen på venteliste til det. 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:09

Hvor ser du at det er ved at udløbe og ingen står på venteliste?

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)