Hej Amino'er, Jeg har i forbindelse et tidligere projekt arbejdet med en ide om at danne en institution som har til formål at mulighederne for unge iværksættere og samtidig danne en ramme for en iværksættermiljø. Ideen har sit udspring i Aalborg, hvor vi ville koble alle byens relevante uddannelsesinstitutioner på projektet. - Projektet er lidt kompliceret at forklare kortfattet. Planen er at institutionen skal være fysisk ramme for et fælles kontormiljø hvor unge iværksættere kan blive bevilliget en periode (6,12,18 mdr.) hvor de får arbejdsplads i dette kontormiljø. Dernæst skal institutionen afholde foredrag, kurser og lignende for iværksættere. Det er vigtigt at det er en selvstændig institution som ikke er styret af en bestemt uddannelsesinstitution, men vi skal have et tæt samarbejde med dem, så vi evt. kan benytte deres undervisere som vejledere for de unge. Samtidig vil vi arbejde på at få tilkoblet mentorer som kan rådgive og vejlede. Jeg søger en eller flere sparringspartnere som kunne være interesserede i at involvere sig i projektet i større eller mindre grad. - Daniel |
Hej Daniel,
Som ung iværksætter synes jeg, det lyder som en god idé. Det lyder spændende med et kontormiljø, hvor man så vil kunne spare med andre unge iværksættere. Det fedeste vil være, at du starter det i Kolding, da det er der, jeg befinder mig.
Held og lykke med projektet!
Med venlig hilsen
Simon Mark Nielsen