Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt socialt medie - spild af tid?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Sep 12
Indlæg ialt: 38
Fra  Meemooz Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Hermed mit første indlægAmino. Jeg har gennem det seneste års tid udviklet et nyt socialt medie, hvor man deler oplevelser på samme måde, som man gør ansigt til ansigt i virkeligheden. Det vil kort fortalt sige, at oplevelserne er organiseret som separate enheder med en start og afslutning, og man har fuld kontrol over hvem der ser hvad i de oplevelser man poster. Mit overordnede mål har været at lave en service, som folk kan lide at bruge, og så må jeg bagefter finde ud af hvordan den kan monetariseres.

Jeg startede med at udvikle sitet fordi jeg manglede en platform, hvor jeg kunne gemme mine oplevelser i separate afsluttede enheder og selektivt dele dem med venner og familie. Det synes jeg ikke man kan på en blog eller Facebook.

For eksempel vil man kunne skrive een samlet beskrivelse af ens oplevelser på en tur til Thailand og have fuld kontrol over hvilket indhold ens familie ser og hvilket indhold ens venner ser.

Desuden kan man tilføje medforfattere og dermed samarbejde om beskrivelse af oplevelser.

Siden hedder Meemooz, og er lige nu i Beta-version. Jeg har allerede fået noget brugerfeedback på siden, og er i gang med at gøre den mere brugervenlig.

Jeg har nu følgende spørgsmål:

Hvad synes I om sitet?

Hvordan vil I gribe marketing af sitet an?

Mvh

Mark

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 09:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Idéen er god nok synes jeg. Hvis man skal konkurrere med giganterne indenfor sociale medier, så skal der noget nyt på bordet, som samtidig fanger folks interesse. 

Der kunne sagtens være potentiale i idéen, men det største problem bliver nok, at rive folk væk fra deres vaner - hvilket for langt de fleste, er Facebook.

Måske skulle du kigge på nogle af de ting, som folk er trætte af ved fx en side som Facebook, og arbejde med at forbedre den slags ting på dit site. 

Designet er jeg dog ikke så vild med - der er plads til forbedringer. Et site som dit, skal være stilrent, simpelt og brugervenligt. Få gerne inspiration fra andre sites, og tag de ting som fungerer. 

Jeg synes fx, at der er masser af ting ved Facebooks design, som både er fantastiske og forfærdelige. På samme måde har MySpace nogle virkelig fede design-vinkler, imens andre ikke fungerer.

Kunne du kombinere de gode ting i et koncept der holder, så tror jeg sagtens du kunne få succes. Men det kræver en seriøs aflæsning af folks vaner.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København
Tilmeldt 5. Sep 12
Fra  Meemooz Skrevet kl. 09:10

Hej Michael

Tak for feedback! Den med designet har jeg hørt før :-) Jeg har valgt at fokusere på funktionalitet i Beta-versionen og så spare lidt på designet. Når bolden begynder at rulle er planen at opgradere designet.

Det der irriterer mig mest ved Facebook er reklamer, og det at alle ens oplevelser bliver præsenteret i en lang uorganiseret smøre (timeline). Det har jeg prøvet at ændre på Meemooz ved at organisere oplevelserne i separate (og søgbare) enheder.

Mvh

Mark

Fra Brabrand
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 09:17

Hej Mark

Jeg synes også det ser spændende ud og vil gerne interviewe dig til Trendsonline.dk

Hvis du har lyst så send en PM til mig eller skriv til dl(a)trendsonline.dk

De bedste hilsner

Daniel Laursen

Founder - Trendsonline.dk

Vi elsker online. Vi elsker trends. Vi elsker start-ups. Vi elsker at hjælpe start-ups - www.trendsonline.dk

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 377
Skrevet kl. 09:23

Hej Mark,

Idéen er som sådan god nok, men jeg tror sgu at det bliver svært at ryste "de store drenge" af pinden. Hvis du vil have bare en lille chance, så er det i hvert fald vigtigt at dit site er 100 % færdigt inden, du lancerer det. Faktisk ville jeg ikke køre det i en beta-version, da det lige nu ser alt for ufærdigt ud.

Som Michael også er inde på, så ville det være en glimrende idé at se, hvad der virker og hvad der ikke virker hos dine konkurrenter - lad dig endelig inspirere. Det er jo ikke ulovligt. Hvis dit site pt. ikke rigtig har andet at byde på end den feature, du snakker om, så vil jeg tro at du får svært ved at lokke folk til - det er simpelthen for lille en ting - jeg vil i hvert fald ikke skifte fra Facebook og over til dit site på den baggrund.

God vind fremover!

Med venlig hilsen,

Christian Johnsen

Rådgiver hos Billy's Billing.

Fra København
Tilmeldt 5. Sep 12
Fra  Meemooz Skrevet kl. 09:31

Hej Christian

Tak for dit feedback. Kan godt se din pointe med først at lancere sitet når det er 100% færdigt. Min tanke har dog været, at mit site kun bliver 100% færdigt gennem brugertilbagemeldinger, og jeg har derfor valgt at åbne op før alle småjusteringer er på plads.

Det har også været vigtigt for min egen motivation at få siden live (der har været rigtig mange udfordringer i programmeringsfasen, som er sket i samarbejde med et ukrainsk webbureau).

Jeg vil virkelig sætte pris på at høre fra dig, hvad det er på siden der ser ufærdigt ud. Jeg har som sagt været i gang med den i et år og har derfor ingen objektivitet tilbage :-)

Mvh
Mark

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 377
Skrevet kl. 09:34

Hej Mark,

Jeg vil gerne komme med noget med noget yderligere feedback, når jeg er kommet hjem i eftermiddag. Smile

Med venlig hilsen,

Christian Johnsen

Rådgiver hos Billy's Billing.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 09:45

Er i den helt anden grøft.
Hvis man lancerede facebook fuldt færdigt i dag blev det ikke en succes.

Lancere lidt af gangen. Sørg for at det som er lanceret virker !

Facebook inviterede kun få universiteter af gangen. Ret markedsføringsmæssigt var det genialt. Kan du gøre noget lignede er der håb !

Fra København
Tilmeldt 5. Sep 12
Fra  Meemooz Skrevet kl. 09:59

Hej Daniel

Har sendt dig en PM!

Mvh

Mark

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:01

man skal kunne meget og eller meget held

dog gode ting

man skal have en vis motivation , du må gerne være rundt om dig med presse meddelser skrive løs

lave vildt gode videoer til siden

få skrevet en masse ekspert blog indlæg

at starte et social medie er benhårdt arbejde men når det lykkes er gevindets ekstrem stor , så regn med lang tid det giver underskud inden det giver overskud

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)