Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server plads til ny app

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg arbejder med en ide om at lave en app, hvor brugerne kan lægge kommentarer (og senere måske lidt billeder og små video klip) ind, som så bliver gemt på en server. Kan ikke gå mere i detaljer pt.
Hvordan kan man smartest og billigst få adgang til sådan en server eller lign.?
Og er der nogen der kender en der kan hjælpe med at lave app'en?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 19:57

Hilmer:

Hej
Jeg arbejder med en ide om at lave en app, hvor brugerne kan lægge kommentarer (og senere måske lidt billeder og små video klip) ind, som så bliver gemt på en server. Kan ikke gå mere i detaljer pt.
Hvordan kan man smartest og billigst få adgang til sådan en server eller lign.?
Og er der nogen der kender en der kan hjælpe med at lave app'en?

Enten kan du bruge en form for Storage service, så som Amazon S3, men der er du begrænset til det API de nu stiller til rådighed.

Hvad du også kan gøre er at købe din egen server, med en god slat plads i - Eller leje dig ind hos en udbyder, hvor du kan bruge en hel del plads.

Det kommer selvfølgelig også alt sammen an på dit budget.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:20

Nu spørger nok lidt dumt, men hvad er API?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:20

Et API (Application Programming Interface), er et lille 'system' man bygger over en service, et godt eksempel, er facebook, deres like button, kommentar boks osv, er alle en del af deres 'API'. Det er en måde at bruge en firma's ydelse via ens egen hjemmeside, applikation eller egen web-service.

Rigtigt mange API'er er baseret på en URL, hvor du f.eks. først sender et kald til API'et med brugernavn og kode, så du har 'rettigheder' til at bruge det, derefter kan du sende fx. "http://pingdom.com/api/contacts"

Dette vil give noget kode tilbage i den format der hedder json, med alt kontakt information for den konto du sendte i første omgang.

Generelt, er det en nem måde at tilgå en masse funktioner, derfra hvor du nu implementere noget, her kunne det fx. være Amazon, hvor du kan sende et kald til deres API for at lave en fil, uploade en fil, downloade en fil f.eks.

Det er lidt svært at forklare. Men de skriver faktisk kort om det her: Hvad er et API. og Wikipedia definere det også rigtig godt: Link.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 08:22

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig med at programmere dit projekt. 

jeg driver firmaet LabSec der yder programmerings konsulation og ydelser 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)