Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk produkt til det Kinesiske marked - søger HJÆLP til at "afslutte" handel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag,

Jeg er indehaver af en lille (relativt nystartet) virksomhed der leverer teknisk udstyr til brug i olieindustrien.

Er fuldstændig ubekendt med Amino, så bær over med mig, håber dog på at dette kunne være en kilde til inspiration til følgende problemsstilling:

Vi har indgået og underskrevet en købskontrakt med en kinesisk virksomhed (værdi ca. 2 millioner DKK) for ca. en måned siden.  Sidenhen har der så været lidt afklaringer der skulle falde på plads først, samt de skulle teste en prøve vi havde leveret etc. I sidste uge sker der så det, at de siger alt er godkendt og vi kan igangsætte projektet.

Det er jo fint, men principelt igangsætter vi ikke produktionen før første betaling er modtaget. Mit spørgsmål går på følgende i denne situation:

Har andre erfaring med Kinesiske købere (gerne teknisk udstyr), i forhold til hvor meget man skal "presse" på i en sådan situation?

Skal man forhold sig passivt og afvente betalingen, eller hvorledes?

Jeg tænker specielt på kulturelle forhold, da dette er vores første erfaring på det kineske marked.

Mvh. Born global

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Man skal altid passe på når man har med kinesere at gøre du synder og bedrager hvor de kan komme afsted med det.  Jeg vil anbefale at du hurtigt mulig søger råd og hjælp hos eksportrådet  under udenrigsministeriet, de vil kunne hjælpe dig men alt hvad du har af spørgsmål.

http://um.dk/da/eksportraadet/om/eksportraadets-arbejde/

Mvh

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 13:04

Vi producerer og sælger maskiner til printplade-industrien, og har stort set kun kinesiske/asiatiske kunder. Maskinerne ligger prismæssigt på 1 - 200.000 kr. Min erfaring er, at man skal have tålmodighed. Der går ofte uger, måske endda måneder, fra at vi modtager ordren til betalingen modtages.

Vi afsender imidlertid først når forudbetaling er modtaget. Nogle faste kunder forudbetaler 50%, ved andre kræver vi 100%. Vi har endnu ikke oplevet at blive snydt, men vi er også tilbageholdende med at give kredit indtil vi har opnået et vist kendskab til en ny kunde.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 13:05

Tak for svar Ravn.

Det vil jeg gøre så, er helt med på at man skal være yderst påpasselig. Med til historien hører også at vi har været igennem et utal af møder, besøg (både her og Kina), forhandling osv. Så processen har været ongoing i en lang periode.

Derfor jeg søger virksomheder som måske har prøvet noget lignende?

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 13:06

Jeg så lige, at jeg ikke fik svaret på det du egentligt spurgte om - hvor tålmodig man skal være.

Vi presser sjældent på - og hvis vi alligevel gør pakker vi det ind i noget andet, f.eks. en mail om, at der på vores side er sket xx, så vi nu er bedre klar til at levere deres ordre, og at vi ser frem til at modtage den aftalte betaling.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 13:10

Hej Hardworker,

Mange tak for svar. Det ville være yderst brugbart, hvis du kunne uddybbe en enkelt ting for mig:

hardworker:
Min erfaring er, at man skal have tålmodighed. Der går ofte uger, måske endda måneder, fra at vi modtager ordren til betalingen modtages

Hvilken form for kommunikation har i så i denne "stille" periode, indtil betalingen modtages af kunden?

Mvh. Born global

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 13:12

Jeg tror muligvis du kan læse mine tanker :) se mit andet indlæg

Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:58

Hej Born global

Først og fremmest tillykke med ordren.

Jeg vil anbefale at du tager kontakt til Exportforeningen (www.dk-export.dk) i Silkeborg. De har konsulenter inden for forskellige brancher, kontor i Kina og meget stor erfaring på det kinesiske marked. De vil hjælpe dig med alt praktisk og kan såmend også hjælpe dig med at skabe kontakter på både det kinesiske og andre markeder. Det koster lidt at blive medlem men det er for ingen ting at regne i forhold til den tid du selv bruger og den risiko du løber.

Olieindustrien er meget interesant, har du ikke en hjemmeside?

Held og lykke

HJ

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)