Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min blog bruger trafik lynhurtigt! - ca 500 mb i timen.

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Ved nærmere kig på logfilerne viser det sig, at det hovedsagligt er WP-Cron.php der sluger trafikken.

Jeg kan ikke se hvorfor den fil skulle sluge al trafikken.

Hjælper det at slå det fra?
define('DISABLE_WP_CRON', true); i wp-config.php. 

 iPhone 6

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil hjælpe, og jeg har gjort det, og sat et normalt cron op istedet :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det vist på tide, at jeg melder mig på banen! Der er jo sket en del herinde siden jeg desperat spurgte om hjælp..

Først og fremmest må jeg lige udrede, at al hjælp er og har været brugbar! Jeg havde slet ikke regnet med, at så mange ville involvere sig i sagen, så tak til JEr alle for dét! Der er ikke nogen at skyde skylden på andre end mig selv, jeg har tydeligvis overbelastet bloggen med alt for store og unødvendige billeder. Meebox har været søde at åbne for siden med lidt ekstra trafik (hvilket desværre blev hurtigt brændt af, som tidligere beskrevet) og de har hjulpet mig tydeligt ind på rette spor - at det var billederne, den var gal med. Og I herinde har hjulpet mig med, hvordan det hele skulle gribes an, hvilket jeg på egen hånd ALDRIG have regnet ud. Samtidig har jeg også fået hjælp til konkret at få problemløsninger sat i gang. Tusind TAK for hjælpen og for Jeres tid!

Jeg er gået i gang med en større oprydning af billeder, som fylder for meget, billeer som ligger dobbelt og billeder som slet ikke bliver brugt. Jeg bruger "Toyota-metoden", hvis vi skal kalde den det, og så håber jeg snart at få bugt med problemerne! Samtidig vil jeg prøve at tage fat i nogle af de løsningsforslag Kim KTJ-Media og Lucas Hosting4Real har givet mig og endda hjulpet mig med! Siden har nu kørt i 17 timer og har brugt 4gb trafik, hvilket stadig er rigtig meget, men trods alt en del mindre end de 500 mb i timen fra før. Taget alle de besøg og sidevisninger i betragtning, som bloggen pludselig fik pga bl.a. denne tråd (ca. 50% fere sidevisninger end den travleste dag ifølge google analytics).
Jeg håber at kunne få trafikforbruget sat gevaldigt ned, det hjalp allerede en hel del, da jeg komprimerede og sorterede ud i billederne i bare ét indlæg, så jeg tror helt sikkert en oprydning gør underværker!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Spandabel

Det jeg lægger mest mærke til er, at meebox siger det kan være dine billeder.

Er dine billeder optimeret sådan at de ser pæne ud, men ikke fylder så meget?

Normalt skal man optimere sine billeder sådan at de er 72dpi og er uploadet i den størrelse, som de rent faktisk vises i.

Er de det?

Håber det kunne hjælpe. Jeg synes det lyder vildt at du skulle bruge så meget trafik så hurtigt...

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

undre mig folk altid kalder det DPI :) Men anyways, alle billeder er 72PPI på forsiden nu ihvertfald :D Forbedring!

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige vende tilbage med en opdatering selvom problemet er løst. Det viser sig, at billederne gjorde en stor del, men absolut ikke var alene om at hive bloggen i sænk. Jeg har nu prøvet at geninstallere et af de plugins, som jeg da problemet opstod afinstallerede. Plugin'et er "Related Posts Thumbnails". Da jeg installerede og aktiverede det igen gik der 24 timer og 6 gb trafik blev brugt! Så dét plugin må have været en rigtig stor synder!

Endnu engang tusind tak for Jeres indlæg og hjælp. :)

- Anne

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)