Hvis du har brugt Mastercard eller Paypal, så kan du muligvis bede om en chargeback - hvilket betyder, at du får pengene tilbageført til din konto.
Har du derimod betalt via bankoverførsel - så er der ikke rigtig noget at gøre - andet end at tage fat i en advokat, eller evt. sende en mail til firmaet om, at du påtænker at gå via advokat, og så håbe på, at det gør dem nervøse. (Men beløbet taget i betragtning, vil de nok tro, at du bluffer, da det vil koste dig mere end 1.700 at hive en advokat ind over)
Er det ikke at overdrive lidt, når vi ikke kender årsagen?
Håber ikke det er din normale rykkermetode, for så kan der godt blive langt mellem kunderne, når det kommer frem.
Hvad er det for en årsag vi ikke kender ?. Når de ikke vil levere og heller ikke betale tilbage. Så behøver jeg ingen årsag for at se at det er svindel. Og den slags kunder har jeg slet ikke brug for. De må meget gerne undlade at handle hos mig.
Jeg undrer mig mere over at du prøver at holde hånden over den slags folk ?.
Du skal ofentliggøre det overalt i deres nabolag. Sørg for at finde alt om dem og brug det imod dem. Den slags folk skal frem i lyset. Ring til deres syge moster og spørg efter dine penge. der er kun en vej og det er at blive ved med at chikanere dem.
Hold da helt kæft hvor er et en uprofessionel i din opførsel ! Jeg vil sgu nødigt handle med en som dig der bruger sådanne metoder .... Føj!
Er det ikke at overdrive lidt, når vi ikke kender årsagen?
Håber ikke det er din normale rykkermetode, for så kan der godt blive langt mellem kunderne, når det kommer frem.
Hvad er det for en årsag vi ikke kender ?. Når de ikke vil levere og heller ikke betale tilbage. Så behøver jeg ingen årsag for at se at det er svindel. Og den slags kunder har jeg slet ikke brug for. De må meget gerne undlade at handle hos mig.
Jeg undrer mig mere over at du prøver at holde hånden over den slags folk ?.
Jeg holder ikke hånden over nogen, men det sker nu ofte at både private og virksomheder ikke kan betale til tiden.
At hænge nogen ud, hvor man kun kender den ene side af sagen, er dårlig stil i mine øjne.
Hold da helt kæft hvor er et en uprofessionel i din opførsel ! Jeg vil sgu nødigt handle med en som dig der bruger sådanne metoder .... Føj!
Mon ikke du skulle prøve at komme med et brugbart indlæg i stedet for. Jeg kan desværre ikke se Pointen i at holde hånden over den slags svindlere. Men det kan du måske forklare nærmere ?.
Jeg holder ikke hånden over nogen, men det sker nu ofte at både private og virksomheder ikke kan betale til tiden.
At hænge nogen ud, hvor man kun kender den ene side af sagen, er dårlig stil i mine øjne.
Hvis man ellers læser spørgsmålet. Og ser fremgangsmåden, med at trække tiden og til sidst helt afbryde kontakten. Så er det standart fremgangsmåde for den slags. Jeg har set det så mange gange. Og i mange forskellige lande.
Hvis vi nu antager at det var ærlige forretningsfolk der bare havde lidt svært ved at tilbagebetale pengene. Mon så ikke de havde forklaret det til kunden så de havde en chance for at genoptage deres virksomhed når de kom ud af problemerne igen ?.
Man skal holde op med at være så naive, og holde hånden over den slags ved at prøve på at lade som ingenting. Den eneste måde det kan stoppes på er ved at drive dem frem i lyset. Det gør jo også at andre bliver advaret mod at begå samme fejl. Og svindlerne får sværre ved at finde deres næste offer.