Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OsCommerce - kan I anbefale det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg har forstået, er osCommerce gratis? Kan I anbefale det?

Kan man downloade det og lege lidt med det først? Jeg har selv adgang til server til hosting.

Jeg er slet ikke tæt på at starte noget endnu, men er alligevel nysgerrig hvordan selve webshop-delen virker.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:40
Ja oscomerce kan godt anbefales, dog ikke i sin rå form, jeg ser ikke oscommerce som et ready-to-go shopsystem, men som en rigtig stærk backend hvor man så kan videreudvikle til netop ens eget behov.

Du kan frit hente oscommerce på www.oscommerce.com og installere den på en server der har php/mysql.  Det kræver man kender lidt til ftp/php/html for at kunne installere den, men ellers er det forholdsvis smertefrit.

Du kan også lege rundt med den på http://demo.oscommerce.com/ de har dog lukket ned for administrationen så den kan ikke testes.

Derudover findes der en million milliard ekstra ting til oscommerce som er udviklede af brugere over hele verdenen, nogle er gode andre er noget skidt som er fyldt med fejl. Så igen, har man ikke den store programmeringsindsigt ville jeg ikke kaste mig ud i det, da man så ikke kan gennemskue hvad man installere og hvilke fejl/sikkerhedsproblemer det kan medføre.

Men alt i alt synes jeg meget godt om oscommercen og vi udvikler efterhånden en del løsninger i systemet for vores kunder.

EDIT: En af de stærke sider ved oscommerce er også at du nemt kan finde udviklere der kan hjælpe dig med at udvikle special funktioner løbende, samt at der ikke er nogen designbegræsninger overhovedet, som der er i de standard lejesystemer man ellers kan vælge.

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 00:01
Hej Cosinus

Jeg er enig med Martin i, at OSC som udgangspunkt ikke er et ready-to-go system. Der findes dog flere udbydere af OSC, som har udbygget den basale OSC, og vælger du en af disse, er du efter min mening tættere på målet. Alt afhænger selvfølgelig af, hvilke krav du har til din butik. Kan du nøjes med en helt standard shop, er du måske bedst tjent med Dandomain eller Scannet. Ønsker du selv at tilpasse løsningen til mindste detalje (eller lade andre gøre det), er OSC bestemt et rigtig godt bud.

Du kan som nævnt vælge at hente OSC, men du kan også prøve en demo-shop hos f.eks. www.goldenplanet.dk. i en måned, og se om det er noget for dig.

Hos GP (og de øvrige udbydere) har du desuden den fordel, at du selv slipper for at sætte betalingskort op.

Held og lykke med projektet

/Thomas

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 01:11
Hej

osCommerce giver dig et hav af muligheder.

Der findes en dansk brugergruppe www.openforum.dk  hvor der er masser af gratis hjælp.

Der kan du også downloade en "ready to go pakke"

Og ellers findes der en del udbydere der tilbyder færdige løsninger.
Vi har selv gode erfaringer med at tilbyde det til bl.a SummaSummarum brugere.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:41
Hej Cosinus

Oscommerce er gratis, du skal dog bruge mange timer på at få det til at se pænt og stilrent ud. Jeg vil anbefale dig at købe et færdigt template og arbejde videre derfra.

Med venlig hilsen

Web-creation.dk

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 18:53
Vi har leveret mange eShops baseret på netop OSCommerce. Næsten hver eneste kunde har skullet have en eller anden form for tilpasning - nogle laver vi selv, andre finder vi på nettet og retter til i forhold til kundens ønsker.

Fordelen for vores kunder er netop at de ikke er afhænige af os som leverandører, og det er jo vigtigt, når det er kernen eller en stor del af ens forretning - at ens eShop fungere.

Med OSCommerce er mulighederne ubegrænset, det er kun fanatasien og økonomien der sætter grænser :-)

Så bare  klø på, hvis du har mod på det, så kan du selv komme langt.

Ellers er der hjælp at hente hos os og mange andre.

Jeg synes det er klart det bedste system jeg har set.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)